fredag 12 oktober 2007

Fredagkväll

Hej och hå! Nu är Magnus ute med tjejerna på upptäcksfärd och jag får en stund för mig själv framför datorn. Jag hör att Stelle tjuter till då och då, för hon tycker nog att det är spännande i överkant. Idag så har Magnus varit hemma och vi skulle vara effektiva här hemma med diverse göromål. Magnus har hunnit med en del i alla fall, men jag känner mig som en liten mjölkko. Appropå det, så hände det något festligt häromdagen. Stella ville gärna amma Mika och jag förklarade att det inte var möjligt. Jo, hon envisades och ville verkligen göra det! I ett försök att förklara, så pressade jag ut några droppar mjölk från ena bröstet och det blev naturligtvis en liten fontän. Stellas ögon blev verligen stora som tefat och så säger hon något i stil med:
- Jabbla, goga...jaölrjaög...KO!
- Jo, tack! sa jag.

Sen så pratade vi inte mer om den saken.

Sedan så stod jag framför spegel för någon dag sedan och skulle sminka mig. Därför satte jag upp pannluggen med en klämma, modell större. Wilma kom in och tittade ett tag, sedan sa hon:
- Ha, mamma. Du ser precis ut som häxan Surtant (från SVT:s barnprogram).

Jo, jag tackar jag! Barn är för gulliga...eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar