söndag 28 oktober 2007

Rampfeber

Imorgon måndag, så ska jag genomgå en större förändring. Det innefattar inte plastikkirurgi eller skönhetssalonger, utan snarare raka motsatsen. Jag ska fula ner mig. Jo, det är sant. Jag vet att jag inte är en kandidat till miss Sverige, men då utnyttjar jag mina konstnärliga talanger på annat sätt. För imorgon ska jag skrämma skiten ur Wilmas klass, hehe. Nä, skämt och sido. Efter min förvandling ska jag traska in i deras klassrum, iförd svarta kläder och gärna risigt hår. Men framför allt ska min näsa växa sig lång och knotig. Jo, nu fattar ni. Som jag skrev tidigare, att Wilma tycker att jag liknar häxan Surtant och nu förverkligas farhågorna än en gång. Mariana blir häxan Vresiga Vera. En kaxig, skränig men snäll häxa som kommer att dela ut klementiner målade som utskurna pumpor och fladdermusbajs som kan förväxlas med russin. Jo jo mensan. Önska mig lycka till, för jag börjar ha lite rampfeber. Tidigare år så har jag i denna utstyrsel, dvs i stort sett en häxig näsa, varit på dans på Folkparken. Fick förvånande nog dansa med en äldre herre, som hade glimten i ögat. Jag har shoppat på Lindex med Magnus i släptåg och han noterade att många kastade långa och stundtals roade blickar på mig och min näsa. Saken är den att jag väljer bort häxhår, hatt och övriga atteraljer, för då blir det hela desto mer komiskt. Folk vågar inte riktigt tro att det är sant. Stackars människa, ser hon ut så på riktig. Om jag hittar något gammalt foto, ska jag lägga in det i ett nafs. Jag menar, om vi råkar springa på varandra imorgon, så känner du igen mig :).
Önska mig lycka till och släpp loss barnet i dig, det är befriande. Jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar