tisdag 6 november 2007

När hjärtat värker

Skriver till en nära vän och släkting.

Jag skickade ett sms till dig igår, mitt på dagen. Jag skrev att jag tänker på dig och hoppas att allt är bra. Aldrig hade jag väl trott att du skulle ge dig ut på en resa fylld av oro och ångest. Orden känns meningslösa, avståndet gör att jag inte kan krama dig och mina tankar hör du inte. Jag skriver detta, för jag tror och hoppas att det löser sig och när du är redo ska jag berätta. Berätta att jag tänkte på dig och de dina, varje vaken sekund, och förmodligen fanns du i mina drömmar den natten. För när jag vaknade så kunde jag inte riktigt komma ihåg om allt bara var en saga, en saga utan egentligt innehåll. För vi vet inte så mycket och sitter därför här och väntar. Väntar på att du ska ringa och säga att allt är ok. Jag bad till Gud igår. Jag gör inte det så ofta längre. Hoppas att han hör mig, för jag önskar önska önskar att allt går bra!

Kram på dig kära lilla vän! Om du behöver mig, tveka inte, jag finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar