fredag 7 december 2007

I all hast

I onsdags fick jag en snilleblixt att jag skulle åka till Malå med barnen. Klockan var väl 12,30, så jag stressade iväg till skolan och hämtade Wilma. Efter mycket strul på hemvägen så entrade vi huset och började packa. Stella var inte till så mycket hjälp, men det är ju som vanligt:). Jag började koka potatis vid 14,30 och vid 15,15 kom Magnus hem och vi åt kalvsylta och potatis. Då kom jag på att jag ville ha med mig DVD-spelaren på bussen och den var ju såklart i Bergsbyn. Ojdå, klockan rusade visst iväg. In i bilen med alla och så iväg. När vi kom ner till korsningen vid gamla ÖB så var det mest biltrafik i världen och vi höll aldrig på att komma ut på Skelleftehamnsleden. Suck och klockan riktigt steppade fram. Tio minuter senare svängde vi in på busstationen och Magnus sprang fram till bussen, som mer eller mindre var påväg, och sa:
-Dom här ska med!
Så in med Stella och Wilma i bussen, jag tappade en ny handske, två gånger sa jag till Magnus:
-Mika vill jag också ha med mig.
Han ställde in henne med barnstolen och allt.
Magnus fick på allvar hoppa av i farten och sedan bar det iväg. När jag såg mig omkring så hade jag tre barn (tur) en åkpåse (som på resan blev garderob till ytterkläderna) en barnstol, en ryggsäck och en DVDväska. Väl framme i Malå så upptäckte jag att jag hade en åkpåse även i vagnen och så var det ju tvillingvagnen och boben. Jodu, vi var förberedda till MAX! Bilbarnstolen var dock jättebra att ha på bussen, för hon sov så snällt både på dit och hemresan. Sedan så kunde jag ju spänna fast henne i bältet på bussen också! Kanon!
Så vad gjorde vi i Malå då? Vi hälsade på hos min pappa och åt lunch där. Sedan tog vi en liten tur på samhället. Åkte hem och då fick Wilma sällskap av en tjej som är född samma dag som henne och på samma BB. Dom var så gulliga, lika långa och verkade komma bra överrens. Vi bakade pepparkakor, fick besök av min syster och träffade två av hennes barn. Vi åt en god efterrätt som mamma gjorde, med äpple och maräng m.m. Barnen fick lite pengar också, av morfar, så då gjorde vi ett besök på en leksaksaffär och där köpte dom var sin leksak. Vi hade jättemysigt och om det inte vore för den supertunna madrassen som jag sov på första natten, så var det som värsta lyxsemestern! Kram på dig mamma. Tack systeryster också, för lunchen, barnvaktandet och kläderna. Pussa på tjejerna dina från mig!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. oj, känner att jag blir alldeles matt av ditt stressande....
    TA DET LUGNT
    *kram*

    SvaraRadera