lördag 5 januari 2008

Vi går mot ljusare tider!

Hej! Jag pendlar mellan strålande humör till värsta downperioderna. Vad är det med mig? Jag intalar mig själv att vi går mot ljusare tider och att snart så blir det lättare! En sak som känns så himla jobbigt är denna eviga oreda hemma. Jag har snart provat ett tio-tal "system" i barnrummet, men det blir ändå lika ostökigt hela tiden. Sedan dras leksakerna ut i alla andra rum, så jag tror jag blir tokig. Snart är nog lösningen att plocka bort allt utom några få, tills barnen lär sig att plocka bort efter sig på eget initiativ. Sedan så är vi knappt något bättre. Här vet jag dock vad största problemet är, och det är brist på bra och välplanerad förvaring. Vi åkte och tittade på garderober hos alla möbelaffärer i närområdet, men det är bara skit! Så, jo lite negg är jag nog. När jag sedan tänker på vårt härliga vardagsrum, som vi är jättenöjda med, så blir jag genast på bättre humör. Vi har även påbörjat renovering av hallen och det är också ett lyckoämne. Tanken senare...tvätten i sovrummet som börjar svämma över. Jag menar, hur svårt kan det vara att ge den rena tvätten tio minuter av mitt liv...haha...det är ju skrattretande. För innan jag ens har bäddat sängen, burit ut alla barnböcker, plockat upp diverse kläder m.m så är det dax för amning, fika osv. Så tvätten ligger där tyst och stilla men som vältrar ut vibbar som klibbar fast vid mig av stress, dåligt samvete och en och annan dammtuss. Ahh...ja ja, men det var då skönt att jag hade fyllt på toalettpappersrullar på toaletten. Hela sex rullar, så nu dröjer det i alla fall ett tag tills jag måste hinna med att fylla på sådana också. Jippiee, vi har jättefint vardagsrum...men ahh, när ska jag hinna framkalla foton som ska pryda väggarna där inne...hjälp, jag vill klona mig, bli outtrötterlig, bli smartare. Jo, just det, jag vill hinna med att träna också, gå på bio, fota barnen och filma dom mer. Ta ett bad i badkaret med Mika, klippa mig, färga håret, dammsuga, riva tapeten färdigt uppe, sätta upp gardiner, ja, varför inte hinna skriva lite på bloggen, börja med sagan som jag vill skriva. Kanske måla en tavla inom dom närmsta tio åren, planera semestern, skriva brev till dom som tror att jag glömt bort dom eller i alla fall slå en signal. Hälsa på Lotta, hinna på stan...men vet ni vad? Jag är så himla glad för vi har tre underbara barn, ett fint hus och fast arbete. Jag har längtat efter att ha många järn i elden och jag tror att vi klarar det...om vi inte stressar...haha. Det får helt enkelt ta den tid det tar och vi gör en sak i taget och det fungerar. Om än det ibland känns jobbigt, så fungerar det faktiskt. Kram på er från en expert på oreda och ostrukturerade hemmamiljöer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar