tisdag 4 mars 2008

Sportlov och varmt mjukt solsken

Jaha, då var det sportlov för Wilma. Hennes första och hon verkar trivas som fisken i vattnet! Igår kom Kicki och barnen hit och vi bjöd på pastamiddag. Det blev rätt så sent innan vi kom isäng och Mika måste ha haft ont i magen för hon knorrade och gnällde till efter 01.30. Sedan vaknade Stella istället. Jippiee. När sedan jag vaknade på morgonsidan så har jag fötterna mot något och när jag tittar, så ligger Wilma där. Stackarn! Bjurträskarna var uppe riktigt tidigt och efter en god lunch (omelett som Kicki gjorde och fil) begav sig gästerna ut på stan och vi klädde på oss och gick ut på gården. Vi skottade och lekte, och sedan när Lotta kom vid tvåtiden så fikade vi och hade mysigt. Sedan gick vi på en promenad och Stella som är så frusen började klaga efter tjugo minuter ungefär, så då gick vi hem igen. Lotta flyttade till Skellefteå igår och det är konstigt vilka människor det finns. Hon fick instruktionerna att parkera på en numrerad parkering och på morgonen när hon kommer ut till bilen, så sitter en riktigt elak lapp på bilen. Det stod ungefär såhär. Hittar jag den här bilen på min parkering igen, så styr jag ut den i snöddrivan. Hälsningar ägaren av en STOR BIL?!!! Men vaddå, hur fjatigt var inte det...men värre var att hon hann inte ens plocka bort lappen, så vrålar någon bakom henne. Det är killen som skrivit lappen och han står och skriker till Lotta, trots att hon försöker förklara att det var hyresvärden som gett henne parkeringsnummret (som för övrigt är samma som lägenheten och förrådets nummer). Lottas dotter Tea stod brevid och blev en aningens rädd. Lotta ringde hyresvärden som lovade att kontakta den här "brighta" killen. Har inte hört något mer efter det. Jaha, annars då? Kommer inte på något speciellt just nu. Kram på er

1 kommentar:

  1. dumskallar finn det gott om...ha en skön fortsättning på sportlovet
    Kram

    SvaraRadera