tisdag 15 april 2008

Ja må jag leva, ja må jag leva...

Grattis söta rara säger hon till sin spegelbild och ler. Hon sveper sitt långa hår över axeln, vänder sig om och seglar ut ur det stora majestätiska badrummet. Med graciösa lätta steg nära svävande, tar hon sig ner till bottenvåningen och ler mot folksamlingen i hallen. Alla ansikten är vända mot henne och förväntningen stiger. Kanske håller just dom i presenten som kommer att få kvinnan framför dem att stråla av förtjusning. Med vana händer tar hon emot en gåva efter den andra. Guldhalsband varvas med ädelstenar av högsta klass, men till allas förvåning är det något helt annat som fångar hennes fulla uppmärksamhet. Det är en liten fjäder försiktigt placerad i en ask av knutna kvistar. Kvinnan utbrister:
-Den som kan ta vara på livets små underverk är en sann vän och livsnjutare.

Tss...säkert...jag vill ha äkta vara...och troligt att jag står och ler åt min spegelbild idag. Jag såg i förbifarten min frisyr i fönsterglaset...inte snyggt...haha...nåväl...vad är väl en bal på slottet...

Kram på er...och ja, jag fyller år idag och när jag frågade Wilma så gissade hon att jag fyllde 15!!! Härliga tid!

Kram på er

1 kommentar:

  1. Hurra hurra hurra ja må hon leva ja må hon leva ja må hon leva uti hundrade år....Grattis

    SvaraRadera