söndag 6 april 2008

Söndag 6 april 2008

Jag hade sovmorgon idag. Klev inte upp förrän efter 09.20. Efter en sen frukost begav jag mig till Ragvaldsträsk på klädbytardag. Mika sov i bilen och jag fick stå i kö i en kvart och frös innan vi slutligen blev insläppta klockan 11.00. Det var väl så där med kläder, men jag hittade en del kjolar och skor till tjejerna. Innan jag begav mig tillbaks till Skellefteå så ammade jag och åt en banan i bilen. Mika var på prima humör. Hemma i stan igen, så möttes jag av tjejerna som var ute på gården och plockade ihop lite vintersaker och ritade med krita på asfalten. Vi städade tjejernas rum och Mika låg och luftade på en filt i lekrummet. Vi bytte "pinkfilt" en gång och när jag efter några minuter tittade till henne så ser hon lite missnöjd ut. Jag går dit och till min förskräckelse så har sötnosen bajsat, med rumpan bar. Gissa om hon fick fart på sina föräldrar. Det blev fullt pådrag och Mika åkte i badet. Hon hade inte något emot det, tvärt om. Sedan så firar Magnus och jag 13 år tillsammans. Det var den 20 mars 1995 som vi sågs första gången och inte ens en månad senare så hade vi blivit tillsammans och strax därefter hade vi flyttat ihop på övervåningen av Posten i Gargnäs. Jojomensan vad tiden går.

Lite senare...

Nu har vi varit ute på rajraj. Lotta kom vid fyratiden och då stack vi illa kvickt! Vi åkte ner till Olearys och åt var sin Bostonburgare och drack gott citronvatten. Jag hade en god plastbit i min mat, men det är sånt som händer. Sedan drog vi ut på nya äventyr...oväsentligt vart vi åkte ;)

Hemma vid 18,30 och då var vi helt slut och trötta...jo, det är sant. Lotta som varit barnvakt såg rätt så sliten ut.

Scandic hyr inte ut rum/timma...dåligt eller hur...

Kram på er

1 kommentar: