måndag 19 maj 2008

Inlägg på aftonbladets hemsida...

Till min gulliga pojkvän

En tidig morgon i mars året 1995, gick jag med nervösa steg nerför trappan till mitt nya arbete. Där stod han i röda arbetsbyxor och jag föll pladask! Vi flyttade ihop inom en månad, trots mina 4,5 år med en annan kille. Vi arbetade tillsammans på denna arbetsplats i tre år och sedan flyttade vi till annan ort. Här jobbade vi åtskilda vid olika firmor i några år, men sedan 2006 är vi återigen förenade under samma tak, omän olika avdelningar!!! Det är så himla härligt att ha förmånen att följas på morgonen med barnen, att ha förståelse för varandra när det pratas jobb och när personer eller situationer varit jobbiga. Vi kan helt enkelt prata om jobbet på ett okomplicerat sätt och verkligen lyssna på varandra. Vi försöker vara arbetskompisar på jobbet, och det fungerar bra! Situationer som dock är jobbiga är när min sambo inte finns på sin plats (kontoret) och folk förväntar sig att jag ska veta var han är?!! Sedan så blir det besvärligt jämt då vi har sjuka barn. Företaget blir ju "drabbat" hur än vi gör. Sedan så är det inte så kul vid presentutdelning då vi får dubbla uppsättningar av...ja...allt. Nu senast en tekaraff. Fin, jo vars, men två stycken...haha...Tillsammans på jobbet...gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar