lördag 31 maj 2008

Sommarlovsparty

I söndags så fick Wilma ha sommarlovsparty, vilket innebar att hon fick bjuda in alla tjejer från klassen (fem av sju stycken kom) och vi hade lekar och picknick. När det var dags för kubb så var det stundtals halvfarligt då det vevades hyffsat ivrig med armar och pinnar! Kul var det i alla fall. Tina, vår gulliga barnvakt, hjälpte till och tillsammans så bjöd vi på improvisationsteater. Vi spelade olika roller ur kända disneyfilmer och jag tror att det var uppskattat, trots att dom stundtals såg lite chockade ut. När sedan min mamma klädde ut sig till Vresiga Veras mamma, ja då skrek tjejerna så grannarna jag fick bli orolig att grannarna skulle komma springande. När jag sedan tog fram vattenballonger och dom fick stå "måltavla" så blev det klackarna i taket. Vem kan motstå vatten och dessutom när det är "olovandes". Jag sa till tjejerna att dom inte skulle få berätta för sina mammor och pappor och då tittade dom storögt på mig. Hur som helst så rekommenderar jag picknick och uteparty. Det kan i stort sett inte misslyckas.

1 kommentar:

  1. Flickorna verkar att ha jättekul..och det är klart att när vresiga veras mamma är med då kan det inte bli annat än kul.
    Har jag berättat att Fredrik köpt hus i Sundsvall?!?

    Kramen

    SvaraRadera