lördag 7 juni 2008

Ojdå, har glömt att skriva om kalaset.






Stella hade kalas i torsdags och redan på morgonen ringde jag till en affär i stan som säljer mjukglass och frågade om jag fick köpa en hel flaska noisette. Jodå, det gick bra! Härligt, jag trodde aldrig att det skulle gå. Tillsammans med barnen så körde jag till denna affär och gjorde inköpet, sedan körde vi till Ica och handlade. Jag var i upplösningstillstånd när vi lämnade affären för dom två äldre barnen var hyffsat speedade inne i butiken och den yngsta skrek i högan sky. Utanför affären köpte jag två lådor svenska jordgubbar som luktade sommar. Hemma så rensade jag jordgubbarna och på eftermiddagen dukade jag upp ett kalasbord på gräsmattan under ballonger och serpentiner. Det blev riktigt festligt. Dom första barnen anlände strax före fem och Stella hade bjudit Kalle, Bella, Nea, Tilde, Lova och Tea och till min stora förskräckelse förstod jag att jag klantat mig. För när jag insåg att det saknades ett barn (Tilda) pga av att jag meddelat fel dag till hennes mamma så fick jag rätt så ont i magen. Dom tog det dock med ro, men så himla klumpigt av mig. Kalaset då? Jo, det blev lyckat men vilken skillnad det är när man har kalas för barn i två-treårs åldern jämfört med barn i Wilmas ålder (förskoleåldern). Dessa yngre förmågor kräver ständig övervakning och vill gärna underhållas, så det gjorde vi såklart. Vi hade godisregn och det var uppskattat och sedan ordnade jag en sångpåse och barnen fick plocka upp ett djur eller sak ur en påse. Det kunde vara en elefant, en bil eller en docka. Sedan sjöng vi sånger kring dessa saker. Jättekul och dom kunde de flesta sångerna också. Vi hade även vattenballonger och det uppskattades mest av Kalle, hans pappa och Magnus för det slutade i vilt krig på gräsmattan. Så nu har även denna familj blivit fast i vattenballongsträsket. Paketen då, jo hon fick en plastservis av Tilde och Nea, en HelloKitty baddräkt och Bratzklistermärken av Tea (baddräkten hade hon resten av kvällen) Prinsesskrona och trollspö av Kalle och Bella och spännande experimentbubblor av Lova. Fina saker och jag tror hon var nöjd. Vi gjorde bål med frukt och läskande is och sedan så fick dom Noisette, glass, maränger, banan, ananas, jordgubbar och ständig service av föräldrar som flängde hit och dit och fyllde på och torkade upp. Jag tror dom var nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar