måndag 23 juni 2008

Vad har hänt sedan sist...

Vad har hänt sedan sist. Ja du, ganska mycket. Faktiskt så mycket att jag förmodligen inte kommer ihåg hälften av det. Mika drar upp sig till stående sedan igår och idag har hon kommit på att hon är så bra på att stå, så hon släpper ena handen. Detta har resulterat i några kvaddar och svullen överläpp. Vi har köpt husvagn också. En Caddy 550 från 1991 och vi åkte till Luleå och gjorde affären. Väl där så fick vi gratis barnvakt under en timma, då familjens ena dotter tog sig an våra två äldre tjejer. Dom occuperade tomtens lekstuga och det passade Stella och Wilma perfekt. Så i helgen när vi campade i Luleå så ville dom gärna åka dit och hälsa på. Dom hade svårt att acceptera vår förklaring att bara för att vi köpt husvagnen av dom, så är vi inte sedemera bekanta. Vi har hunnit med att campa på Byske camping också och där var vi nästan så ensamma att det var kusligt. Jag skrev ju tidigare också att jag fick en p-bot. Fan också. Jag hade ju nästan förträngt eländet. Jag åkte upp till ögonmottagningen för att kontrollera Stellas ögon. Jag har vid några tillfällen sett att hon skelar ytterst lite och vid det här läkarbesöket bekräftades detta. Hon skelar och därmed har vi provat ut glasögon till henne, som hon måste ha hela tiden. Men tillbaks till p-boten, jäla skit...Jag betalade i vanlig ordning och tog till lite extra i tid också. När jag så kom ned till bilen så satt den där lappen på rutan. Jag fattade först ingenting och hann ju reta upp mig och blev på köpet riktigt flännsjuk. Jag såg ju att tjejen (för det var mer likt en tjejs handstil) angivit tiden ungefär en timma före min tid skulle ha gått ut. Fattar ni? Jag hade betalat till ungefär 10.30 och boten gällde felparkering vid 09.30 ungefär. Jag var först helt säker på att hon gjort fel, men sedan såg jag att hon angivit felparkering som orsak. Jodå, visst stod jag på "fel" område. Men va fasen. Parkeringen är typ hur stor som helst, med massor av lediga platser. Inga elstolpar finns så långt ögat når och ändå får jag denna bot. Jag är grymt besviken!!! Stella då. Vi åkte ner till stan och provade ut lite glasögon som vi lånade hem. Veckans tips är dock! Gå runt och jämför priser. Det diffade över 1500 kronor på ett par glasögon. Jag vet, det är ju för tusan helt sjukt!!! Jag fick dock bidrag till glasögonen av lanstinget...eller vad det nu var...vilket påminner mig. Vart har jag lagt det pappret. Suck, jag hittade det inte (har letat i detta nu). Måste ringa och kolla imorgon. Nu ska jag gå och fika. Ska försöka skriva mer redan senare ikväll. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar