lördag 2 augusti 2008

Hemma igen!

Hej alla rara vänner! Nu är vi tillbaks i Skellefteå efter en helt osannorlikt härlig semester i Stockholms bubblande puls. Vi har haft det underbart och till stor del ska min kusin i Solna och hennes familj ha tack för det! Även Magnus mamma och pappa har bidragit! Magnus sträckkörde från Stockholm med start igår vid 17-tiden och vi svängde in på gården strax före fyratiden imorse. Resan hem gick också bra, förutom att jag ringde polisen vid 01-tiden då vi blev omkörda av en Saab där inte allt stod rätt till. Vägen vid det omskrivna tillfället varvades av mitträcken och bebodda områden och när vi såg dom manövrar föraren gjorde, då mådde jag rent ut sagt illa. Mötande trafik fick blinka med extraljus och hålla ut mot vägrenen. När vi sedan låg efter bilen där det fanns mitträcken då pendlade hastigheten mellan 50 och minst 120 km/timma. Vi vågade inte köra om personen ifråga och när det kändes som om situationen var ohållbar, då ringde jag 112. Dom skulle skicka en patrull och eventuellt skulle jag bli kontaktad igen. Då dom inte hörde av sig, så antar och hoppas jag att dom fick tag på honom/henne. Jag skriver mera inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar