onsdag 26 november 2008

Hockey i Skellefteåbornas hjärtan

Igår så blev min sambo bjuden på middag och sedan hockeymatch av en leverantör. En av Magnus arbetskompisar (vi kan kalla honom Kalle) följde också med och dom hade det väldigt trevlig. Det blev en öl till middagen och sedan i periodpausen så gick dom till puben på arenan. Under tiden som M och någon till i sällskapet letade upp en toalett, så dröjde Kalle och leverantören kvar ett ögonblick. Efter en kort stund kommer leverantören som bjöd på kalaset fram till de övriga och sa:
-Vakterna tog Kalle.
-Va, varför det?
Förklaringen fick dom en stund senare. Kalle hade gått ut ur puben med en öl i handen och han blev omgående omhändertagen av vakter som ledde honom ner till polisen. Där fick han böta 1000 kronor för att han druckit öl på allmän plats?!! Magnus och de andra frågade varför om dom inte förklarat sig närmare och svaret blev att annars skulle tillståndet ryka.
Jag tycker det hela låter absurt. Varför kunde dom inte bara stoppa honom i dörren och meddela att det var en sådan bestämmelse. Jag har själv varit på Skellefteå Kraft Arena och vandrat igenom puben vid ett antal gånger. Helt nykter och jag har aldrig sett att det står någonstanns att man inte får ta ut någon öl därifrån. Däremot så har det alltid stått vakter i de båda dörrarna, så hela historien verkar väldigt konstig.

1 kommentar:

  1. Humm.. ja det må jag säga. Det lät väldigt skumt och onödigt.
    Du har ju helt rätt i att det inte står något där heller. (min M var dock oskyldig.. har omgående kollat upp detta ;)

    Är väl det där med tillståndet men så klart borde de ju ha förklarat redan i dörren tycker man ju...

    SvaraRadera