fredag 21 november 2008

SWEDBANK

Sedan jag bytte bank från Swedbank till Nordea för nära två år sedan, så har inte min e-faktura från TryggHansa fungerat. Jag kontaktade först TryggHansa och sedan Nordea, men de var överens om att problemet låg hos Swedbank. Jag ringde Swedbank och dom sa att jag var tvungen att åka in till stan och besöka banken. Jag gjorde det och det är några månader sedan och fortfarande så är inte detta åtgärdat. Så i onsdags så besökte jag banken än en gång och berättade för kvinnan att jag fått förlarat för mig att problemet var följande. När jag avslutade mitt konto hos Swedbank, så hade dom inte först avslutat min e-faktura till TryggHansa. Denna funktion är då "låst" och att Swedbank måste öppna ett nytt konto till mig och sedan avsluta. Detta hade killen som jag först pratat med lovat att fixa. Tjejen som jag träffade i onsdags lovade att återkomma och det gjorde hon igår. Detta var ungefär hur samtalet artade sig:
-Hej det är XXXXXXXXXXXX från Swedbank. Det var precis som jag trodde. Jag måste öppna ett konto, ordna med en dosa, papper m.m. och då måste du komma in hit.
Jag tänkte:
-Jävla kärring! Det var ju precis detta jag sa till dig i onsdags och hur fan kan det vara möjligt att era jäkla datakillar inte kan fixa detta?
Hon fortsatte:
-Så när har du tid att komma in till banken?
Jag svarade:
-På tisdag eftermiddag klockan 16!
-Nej, det går inte. Jag slutar klockan 16.
-På onsdag då? Klockan 16?
-Nja, jag slutar 16.30 då, så...
-Då kommer jag på onsdag klockan 16!
Sedan tänkte jag irriterat!
1. Jag bytte bank för att dom inte var måna om att hålla oss kvar!
2. Dom strular med min e-faktura och problemet kvarstår två år senare!
3. Jag besöker banken och en kille på vårt lokala kontor lovar att återkomma sedan han fixat problemet. Han ringer aldrig tillbaka!
4. Kvinnan jag träffade i veckan nonchalerar det faktum att jag redan vet problemet och sedan verkligen förtydligar hon hur mycket viktigare hennes tid är än min, genom att flera gånger påpeka när hon slutar. Detta gjorde hon faktiskt också i onsdags då hon muttrade att hon slutade 17.30.
5. Jag måste in på banken till veckan, öppna ett konto, fixa en dosa, skriva under papper och sedan avsluta kontot.
6. Kommer SWEDBANK att ersätta mig för detta??? Det har varit massor av telefonsamtal, bilresor och ständiga påminnelser från TryggHansa, eftersom det pga SWEDBANK inte dragits några pengar till mina barns försäkringar!!!

Jag är inte ett stor fan av SWEDBANK som ni kanske förstår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar