lördag 22 november 2008

Törnrosa måste ha somnat

Idag har allt familjen Jonsson/Perssons vardag skimrat av sagoglitter. Direkt efter lunch så klädde jag tjejerna i riktig Disneyanda med prinsessklänning och uppsatta hår. Vi åkte raka spåret till ICA Kvantum och hoppades att vi skulle möta Törnrosa som Magnus och jag fick för oss efter vi läst reklamen. Det började med att personalen vid tipspromenaden hade gått på lunch. Då fick vi strosa omkring och vänta. Tillslut kom personalen tillbaka, men ingen Törnrosa. Så antingen har vi båda här hemma läst fel, eller så var det bara lur! Men tjejerna blev inte så besvikna. Dom fick en affisch var och en kod till internet. Så när vi kom hem så fick dom sitta och spela dator en liten stund. Vi tog med oss mat hem från ICA Supermarket och det var riktigt god kyckling, potatisgratäng och fläskfilé. Kanske en gnutta för stark smak över lag, men vilken härlig känsla att bara värma i ugnen och sedan sitta och njuta! När vi kom hem så fick vi se något ytterst ovanligt. Det satt en sparvuggla i vårt träd vid brevlådan och hade precis tagit en liten fågel. Han satt ganska länge och tittade på oss medan jag febrilt försökte joddla fram kameran. Synd också att mitt objektiv inte når längre än kanske fyra millimeter. Nä, skämt och sido. Nog blir man besviken när jag får en enda chans att fotografera något så fantastiskt underbart, och så räcker inte utrustningen till. Ok, den lilla fågeln som sedan blev ugglemat, tycker nog inte att det var så underbart. Här kommer således mina fem bilder för dagen!
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar