tisdag 10 februari 2009

Det ska va roligt att hjälpa till...



Detta är något som vi försöker förbättra oss med här hemma. Vi vill att barnen själva ska komma på att det är roligt att hjälpa till med vardagssysslorna. På den här bilden hjälper Mika till med tvätten och hon är ruskigt snabb och som ni ser...halvfarlig. Tror inte att hon såg så väldigt mycket bakom högen med tvätt. Ett annat sätt är att låta dom hjälpa till med matlagningen och där visar Stella stora talanger. Tyvärr är jag lite fisig av mig, så än så länge får dom inte använda några vassa knivar. Fast det finns ändå mycket dom kan göra när det kommer till övrig matlagning.

Nä, jag skulle ju gå och läsa...kram på er....

2 kommentarer:

  1. Hälsa till Din goa pappa från mig.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Haha... så sött. Ja här kör vi ju oxå med detta och den som verkligen brinner för allt som har med tvätt, vika kläder och ordning i garderoben är ju min son Melvin. Det kan vara det han väljer när man frågar vad han vill göra. Han är ju trots allt 7 år men jag antar att det lär avta innan han blivit tonåring. ;)

    Kram

    SvaraRadera