torsdag 9 juli 2009

Vår alldeles egna nyinköpta sommarstuga

Nu är det officiellt! Vi har köpt en sommarstuga i Lidträsket, fyra mil från Skellefteå. Stugan ligger ungefär 100 meter från sjön och för att komma ner till stranden och det långgrunda vattnet, så strosar vi över finklippt gräsmatta (våra grannars i och för sig) och slår oss nöjsamt ner. Ok, idag så har vi inte suttit vid stranden. För kallt, för mycket att göra i nya stugan och nu regnar det ordentligt. Gissa om vi är nöjda dock. Vi har hunnit flytta hit bäddsoffa, sängar, våra plastutemöbler (fungerar som köksmöbler nu...hehe) och en hel del annat, och inte en regndroppe har fallit från himlen. Inte förrän nu, när ljusen är på plats i fönstren och jag i lugn och ro kan slå mig ner vid datorn och skriva blogg en stund. Det var än en gång, ett bra tag sedan. Jag känner mig som en riktig svikare, för jag bara lovar och lovar...

Om det inte var för att min kamera ligger inne hos mina sovande älsklingar, så skulle jag ladda över lite bilder för er att beskåda. Men dörren in till sovrummet knarrar så att man får hjärtsnörp, jag lovar...hehe.

Mer då? Jag har fått ett jobberbjudande från mitt gamla jobb och till min stora förvåning blev jag ända in i hjärteroten...superglad!!! Jag har längtat tillbaka och det känns faktiskt som om min "downperiod" börjar vända uppåt igen! Eller vaddå tror, jag mår prima och nu är det enda gisslet i min orospåse, att få sälja husvagnen som står övergiven hemma på gården. Stackars den! Vår älskling blev snabbt utbytt mot en stuga på ca 35 m2, med exakt 60 små fönsterrutor, fördelat på 8 fönster! Coolt va, att någon annan än jag ska putsa dom rutorna!!!

Nu ska jag surfa en stund...jag återkommer med bilder och ring gärna om ni vill veta mera eller bara surra en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar