onsdag 7 april 2010

Dagens aktiviteter

Stella vaknade sin vana trogen supertidigt. Det är magiskt, för varenda gång som hon har sovmorgon så vaknar hon före tuppen. När det är dagis så får vi slita upp henne?!! Jag förstår faktiskt ingenting. Eller det kanske inte är så konstigt, för om jag råkar kräva av M att ta barnen på natten, så sover dom som små änglar. Hur som helst, jag var av min vana trogen morgonsur och vresig. Så när vi alla ätit frukost så stod jag i köket, blängde på disk, dammråttor och ouppackade väskor. Detta duger inte, tänkte jag och packade en ny väska istället. Vi tog bilen till Eddahallen och badade till klockan tolv, med paus för tacotallrik som vi slukade. Allt flöt på i ett behagligt tempo och när vi åter satt i bilen vid 12.30 så åkte vi till biblioteket på Morö Backe. Det gäller att passa på nu när öppettiderna är så begränsade. Jag är ändå tacksam att det finns ett bibliotek så nära och med så gullig personal. Vi lånade ett oroväckande högt berg av böcker och filmer. När vi sedan fick hjälp att scanna in alltihop, så blev det för mycket för den stackars datorn. Det löste sig tillslut och sedan fick alla bära sin beskärda del till bilen och nu sitter alla tysta med sitt. Jag har suttit djupt koncentrerad vid datorn och skickat en ansökan om ett jobb som jag sååå gärna vill ha. Det är otroligt långsökt, för jag har varken utbildning eller erfarenhet (nåväl, lite erfarenhet kanske), men drömma får man göra. Det har i alla fall min mamma sagt ;)

Nu ska vi se om jag kan föra över lite bilder...håll till godo! Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar