måndag 19 april 2010

Vår eller inte, kan vädret bestämma sig nån gång?

Jag vet att vi bara är halvvägs in i april, men visst är längtan efter våren en aningens påfrestande? Idag har jag i alla fall jobbat på MF och det kändes som evigheter sedan jag var där sist. Jag blir så irriterad på mig själv. Hur många gånger är det inte som mina underbara barn säger några klurigheter och sedan glömmer jag att skriva ner det. Så istället för att skriva om det Stella sa i bilen imorse, får jag hitta på något annat. Jo, jag kan ju berätta om våran mysiga helg. I torsdagskväll kom svärföräldrarna hit och vi åt en god middag tillsammans. På fredag morgon åkte Magnus och jag norrut mot Haparanda. Jag hade kollat med respektive arbetsplatser och det fanns inget behov under dagen, så det kändes skönt. Jobbet får gå före! Hur som helst så kom vi fram till Haparanda en kort stund efter tio och vi upptäckte ganska snart att vi i vanlig ordning var helt oplanerade. Vår kom ihåg lista var med, men inga artikelnummer eller namn på produkterna vi var ute efter. Så efter en hel del vandrande åt vi lunch i Ikea-restaurangen. Lunchen bestod av kyckling och jag tog ett glas vin till. Det var riktigt gott, om än ganska slarvigt upplagt på tallriken. Efter matintaget återgick vi till vårt letande av saker och först efter 15-tiden kände vi oss redo att åka söderut igen. Vi checkade in på hotellet och gick ut på stan för att hitta ett trevligt matställe. Efter en del velande bestämde vi oss för Thai Thai. Magnus tyckte jag var lite väl modig när jag beställde in sushi, med friterade tigerräkor. Själv beställde han en biffrätt á la Thai. Vi var båda jättenöjda med maten och även om vår servitris inte var otrevlig, så kunde intresset för oss som kunder varit lite större. Vi åt på i godan ro och var lagom sega efter en lång dag. Därför blev det hotellet och ja, övrigt lämnar jag åt er fantasi...haha. Morgondagen innebar ytterligare shoping och nu är pengarna slut för denna gång. Kort och gott!!!

Hemmavid hade allt gått bra med barnen, förutom ett smärre missöde på Ica Maxi. Det lämnar vi osagt, men skriver för eget minnes skull. Mina svärföräldrar är verkligen helt fantastiska. För förutom att dom tog hand om tre busfrön, så hade dom tvättat alla tvättkorgar, handlat mat (vilket vi inte hunnit med själva) och lyckats med bedriften att upprätthålla ordning i vårt annars så kaosartade hem. Jag är djupt tacksam och glad för att dom finns, så tack C och R.

Glömde lägga in bilder från min gulliga kompis Lottas besök i stugan. Här leker hon flygplan med barnen...om det inte gick att se med egna ögon...tänkte jag?!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar