torsdag 16 augusti 2007

Hemma och risig

Åkte på jobbet som vanligt och efter fikat kändes det som om musten totalt rann ur mig. Jag hoppades att det verkligen bara var tillfälligt, men efter ett tag fick Magnus skjutsa hem mig och jag stöp i säng. Jag sov mellan 9,30 och 14,00 och när jag vaknade så var jag ändå konstig. Hoppas bara att bebben mår bra. Jag gick upp och försökte ta mig för något, men utan några större framsteg. Läste posten och sedan satt jag som i ett vakum på en stol och försökte samla tankarna. Nu efter middagen så känns det lite bättre, men jag är helt slut i kroppen.

Vi har två modiga och otroligt gulliga tjejer. Wilma trivs som fisken i vattnet på fritids och det känns verkligen skönt för ett mammahjärta. Varje dag som Magnus eller jag har hämtat henne så har hon velat stanna längre. Är inte det ett gott tecken så vet jag inte. Sedan så hade Stella tid hos tandläkaren idag och hon är så tuff. Hon gapade och tandläkaren fick räkna hennes tänder och sen så upptäcktes det att fyra större tänder är på väg. Kanske inte så konstig att hon sover dåligt för närvarande.

Emmy i Dalarna skickade ett brev med lite saker som hon hittat när hon städat vinden. Två böcker, två små kort som man kan hänga i taket och så ett kort där hon skrivit några gulliga rader till tjejerna. Hon är verkligen kanon den bruden. Stella går omkring och läser en av böckerna och jag har inte riktigt kommit in i handlingen ännu. Det låter ungefär såhär:
Ojdå, neja nå. Sen så komme inte ja. En å två stoja stajka. Osv...haha...ja, det är en sångbok tror jag.

Pratade med min syster Maggi idag och hon har fullt sjå med sina fyra katter. Garbo, henne hämtade Tyra och jag utanför Byske för snart två år sedan. Sedan så är det Nimbus. En snygg vit katt som numera är pappa (Garbo är mamman) till Ramses och Julia. Ramses är sin pappa uppidagen förutom en svart fläck mitt på huvudet. Han är något av en filosof som reagerar mer på teckenspråk än tal. Han sitter, som min syster beskriver det, helst under sin korkek och luktar på blommorna. Åja, han kan få sina tuppjuck ibland också. Då racar han järnet genom lägenheten. Fyra katter, ja, jag undrar om inte tre barn blir lättare ändå. Måste fundera på det en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar