torsdag 30 augusti 2007

Spionage

Hej igen!

Nu har det passerat några dagar och jag har inte förmått mig att skriva en enda rad i bloggen. Men nu tänkte jag att jag skulle ta chansen och berätta om vårt fula trick igår. Det var visning på ett hus alldeles i närheten, av samma modell som vårt. Därför gick vi helt ogenerade dit och ville ta in lite idéer, men samtidigt slå oss för bröstet då vårt hus är mycket finare. Väl där, så kändes det oförskämt att bara knalla in utan någon egentlig orsak, så vi ljög. Vi sa att vi tittade på huset till några vänner. Fy, jag skäms och mäklaren var så trevlig och tillmötesgående. Men det var värt det. Vi fick lite nya uppslag som kan tänkas genomföras någon gång i framtiden. Sedan så tvättade jag babykläder igår och då fick jag skämmas ännu mer. I en av lådorna hittade jag nämligen en jättefin åkpåse som samtidigt är som en overall. Den har min talangfulla storasyster sytt och jag hade för mig att jag lämnat tillbaks den för länge sedan. Jag ringde och berättade, men hon lät mera lättad än arg att den kommit till rätta igen. Fy, så pinsamt. Jag avskyr när jag inte kommer ihåg saker. Ja, annars då? Jo, igår kväll så ringde en kvinna och hon, tillsammans med sin sambo, ska nog titta på husvagnen idag. Snälla, håll tummarna att dom köper den. Jag hoppas verkligen.

Stella sov så himla dåligt i natt, och Tina, vår lovely babysitter, hade vandrat omkring med henne i sina armar. Jag var upp till henne två gånger och hörde henne gråta några gånger efter det också. Hon är så orolig på natten just nu. Så när jag lämnade henne på dagis, var hon rätt så hålögd. Det är tur att hon får sova på dagen. Kram på er.

Ulla, om du läser detta, så har jag hälsat mamma så mycket. Sköt om dig! Sedan har jag funderat över vad din yngre förmåga har för sig nu för tiden. Skriv gärna och berätta.

3 kommentarer:

  1. Den som är i din ålder bor kvar i byn framför andra...Släppen
    Mellan pajken bor i Sundsvall...sångpedagog
    kolla in www.myspace.com/johnpolman
    och lilleman är kvar hos sin pappa, men hälsar på mig rätt ofta här i Östersund.
    Kram på dig och lycka till med bebisen....jag har ännu inte blivit farmor *snyft* Ulla

    SvaraRadera
  2. Tjabba!
    Kan jag få Tinas e-mail...den jag har till henne, funkade visst int!??
    Allt bra annars ??
    Inga känningar ????? KOM IGEN NU!!!! KNÖÖÖÖÖÖS !!!

    SvaraRadera
  3. förresten...
    fick ni se nån bra lösning för övervåningen eller ???

    SvaraRadera