söndag 9 september 2007

Superkrafter

Det är ganska konstigt. Igår så körde Magnus till Umeå och köpte en för mig efterlängtad tvillingvagn. Jag är supernöjd, det var verkligen ett fynd. Och bara för att visa min uppskattning så fick jag för mig att bli Superwoman-mamman. Så jag möblerade om i sovrummet. Halft liggande på golvet så styrde jag sängen över golvet, stenplattorna som låg i vägen, byråer och annat, just för att spara ryggen. Och jag satte upp affischer i tjejernas rum, sydde ett nytt spjälskydd till spjälsängen, bytte gardiner i sovrummet som jag först strök, fixade med lampor, dammtorkade, bäddade babyns säng m.m. Sen så åt vi pizza på kvällen med Magnus syster och hennes familj. Men så imorse, efter en rätt så orolig natt för min del, så var jag som bakis. Jag körde helt enkelt slut på mig själv under gårdagen. Men men, det är smällar man får ta. Nu har jag i alla fall packat nästan hela BB-väskan, Magnus har satt upp läslampor till tjejerna och fixat med nya jordade uttag i deras rum. Vi har skrivit till mera saker på ATT GÖRA-listan och min goa storasyrra och hennes man, tittade förbi med gofika. Härligt. Vi har hunnit med en tur till en lekpark och Wilma lärde sig hänga knäveck, slå över i bakåtvolt och släppa händerna. Hon blev rätt så nöjd när hon fixade det själv. Nu ligger Stella och läser i sin säng och njuter av sin nya lampa med spindel på. Så, nu vill jag bli frisk, så bebben kan komma ut. Sätta upp kakel på väggen och skära ut formen för platsen där kaminen ska stå och sen är det bara att vänta på byggarna. Lite ångest har vi dock över kaklet. Det har vi aldrig gjort, inte ens tittat på när någon har gjort det. Vånda!!! Magnus är på säsongens första innebandyträning och jag är så avundsjuk. Jag vill också träna! Men tids nog så är det väl min tur:) Sen så blev jag så imponerad av min storasyster som blivit så snygg och såg så fräsch ut. Hon har kört GI och gått ner en hel del i vikt och det riktigt lyser om henne, även om hon för närvarande är sjukskriven pga riktigt jobbiga eksem på händerna. Jag hoppas hon får bukt med det inom kort. Kram på er.

2 kommentarer: