måndag 1 oktober 2007

Måndag morgon

Hej igen! Dagen började i riktig måndaganda. Magnus försov sig, inte hopplöst mycket, men ändå. Tina sov över, så den söta pluttan gick med Wilma till förskolan. Så än en gång slapp jag dra iväg med tjejerna, hals över huvud för att hinna i tid till inringningen på skolan. Stella sitter och tittar på Pettsson och Findus. Hur söta är inte dom små mucklorna? Appro på söta. Mika, vårt nyförvärv är otroligt söt hon med. Jag ska ta mig i kragen och ladda ner bild på henne.

Vi har haft lite besök under veckan och fått fina presenter till henne. Bland annat fick vi av Kim, Sebbe, Bea, Micke, Kelly, Kevin och Cindy ett par jättefina bruna snickarbyxor med en randig body och mjuka tossor.

Mikas farmor Christina hade med sig ett paket från Kreta, och det var en tallrik, mugg, bricka, tvättlapp, tablett och presentpåsen som allt låg i, klippte jag sönder och gjorde en fin barntavla av. Sedan fick hon även en liten get av farmor och farfar som ligger och tittar på Mika i sängen. Magnus verkar ha fått en whiskeyflaska också, men av någon anledning var han lite tystlåten om just det? Kan det vara så att han är rädd att jag vill ta del av den? Knappast, jag är inte någon whiskeyälskare.

Av faster Ida och hennes familj fick hon en härlig gosefilt med en nalle. Den är ljusblå, då Ida var helt säker på en liten kille. Hehe. Den är också inköpt i Kreta om jag förstod allt rätt.

Sedan kom min storebror Mattias förbi, tillsammans med Kri och flickorna Linnea, Sofia och Denise. De hade med sig Whiskey och vin. Smaskens.

Mamma bidrog med pengar till en vintergarderob som jag köpte för ett tag sedan via blocket. Polarn och pyretgrejor som var superfräscha. Hur bra som helst.

Pappa har bidragit med pengar till tvillingvagnen som jag också köpte för ett tag sedan. Även den ett fynd från Blocket.

Eftersom jag ammar och är så förvirrad, så kan jag självklart eller mest troligt glömt något, men det kommer jag väl förhoppningsvis på inom kort! Hoppas jag.

Kram på er.

1 kommentar: