måndag 15 oktober 2007

Promenad i det härliga höstvädret

När Wilma slutade på förskolan så skyndade vi hem och packade ihop följande atteraljer. En väska med blöjor, våtservetter, extra kläder till Mika, pappersrulle och vattenflaska. Tre mandariner, en ihopfällbar pall (om jag skulle måsta amma efter vägen), Mikas bilbarnstol och sedan lastade jag på Wilma, Stella, Mika och ovanstående saker och så bar det iväg. Vi gick från hemmet och redan efter sisådär 100 meter, så hade Wilma ont i benen. Hon fick akut klåda över hela kroppen och sedan efter en stund, i kanske Skellefteås största backe, så skulle Stella kissa. Då hade vi varit i gång i kanske fem minuter. Sagt och gjort. Fram med papperet, ett graciöst hopp senare ut i skogen och det projektet var avklarat. Sedan gick vi en bra bit och då var tjejerna hungriga. Fram med mandarinerna och det blev gående bord. Stella ramlade ungefär fem gånger under vägen, men var trots det vid gott mod. Dom var faktiskt hur duktiga som helst, för det är en bra bit till vårt mål. Min syster Maggan på Östra Nygatan. Där värmde vi bullar i micron och sen så blev det dampvarning på de två större barnen. Kanske berodde det på sockret, för dom hade då verkligen arbetat hårt i en och en halv timma. Min syster blev glatt överraskad och jag hade smått panik när Wilma och Stella balanserade omkring på sängar, stolar och hade för stunden helt döva öron. Men vilket väder och vilken härlig (om än fysiskt jobbig) höstpromenad. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar