måndag 5 november 2007

Cirkus och annat kul

I fredags kom min svägerska med ett förlag, att vi skulle gå och se Bodils minicirkus med barnen. Jag nappade direkt och valde att inte berätta för tjejerna vart vi skulle. När vi sedan satt i bilen och svängde in mot Folkparken så utbrister Wilma, något besviket:
-Ska vi på loppis?
Stackarn, jag kände att jag kanske har dragit med henne på några för loppisar för många. Föreställningen med Bodil höll på i en timma och det var så gulligt. Hon hade två kakaduor, en minigris som heter Rosa, en tupp, en gås, tre hundar, två katter och en röd fågel som var jättevacker. Djuren balanserade, hoppade genom ringar med brinnande eld (små bomullstussar som hon tände på) spelade piano m.m. Jag tror att det var uppskattat bland barnen. Under tiden som vi var på Folkparken, hjälpte Thomas till att bära upp möbler från vardagsrummet nere. Allt för att förbereda installationen av kaminen på måndag. När föreställningen på Folkparken var slut, så åkte vi hem och Ida och jag tog med oss barnen ut till pulkbacken. Barnen tyckte det var jätteskoj och jag måste erkänna att jag själv längtat efter snön och vinteraktiviteter såsom pulka och bob. Det var halvmörkt ute och förutom två ungdomar som precis vurpat med sin vespa, så såg vi inte en enda själ. När vi ätit middag och efterrätt så åkte vårt besök hem till sig och vi kopplade av framför tv:n. Fredag kväll (om jag får hoppa tillbaks i tiden lite) så hjälpte barnen till att riva tapeter uppe. Wilma tyckte det var så himla kul så hon blev lite manisk. Stella sprang mest omkring och skrek i högan sky. Vi hade ju besök av målaren förra veckan, och han blev färdig på torsdagen. Resultatet blev väl helt ok. Jag längtar efter att få inreda och tapetesera. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar