lördag 24 november 2007

Lego och Duplo

Idag hade Wilma sin andra träff med KFUM-gänget. Dom träffades i en och en halv timma och byggde Lego. Wilma arbetade tillsammans med en kompis och dom byggde ihop ett slott. I legoformat alltså...hehe. Hon var rätt så nöjd med resultatet tror jag. Så jag tänker såhär. Kan det vara ett julklappstips kanske? Jag älskar verkligen julen och detta år ska vi fira här hemma med Magnus familj och kanske min mamma och pappa. Och kan ni tänka er, vi skickade inbjudan redan i februari! Ungefär en vecka efter vi flyttat in i huset. Nu skriver vi lista på julmat och har redan dukat bordet i vardagsrummet. Överkurs, jo, men mysigt är det. Men så var det ju det här med löparna på bordet. Jag åkte tillsammans med Tina på Coop. Där hittade jag en modell som jag tyckte om och köpte därför fyra stycken. Tina hade passerat kassorna när jag betalade och jag glömde löparna i kassan under ett kort ögonblick. När jag plötsligt kom på att jag inte hade med mig dessa fyra löpare, så gick jag med raska steg fram till kassan och svepte med mig varorna. Morgonen därpå tog jag så målmedvetet fram strykbrädan och strykjärn och hämtade löparna. Dom tre som jag...tre...men visst hade jag köpt fyra löpare??? Hmm, letade kvittot. Ammade. Letade kvittot igen. Ställde fram fika. Letade kvittot, ammade igen. Men va f-n. Inget kvitto och sen till min stora GLÄDJE, så hade jag inte bara glömt en löpare och tappat kvittot, jag hade även köpt olika j-la färger på dom. Nog är det väl...
Dök ner i pappersinsamligen och letade Coop-bladet för att hitta ett telefonnummer. Nej, inte ett enda telefonnumer där inte. Däremot en hemsideadress. Inget annat. Jaha, upp till datorn och leta på hitta.se. Ringde dom och jag skulle få byta duken med fel färg, trots att jag inte hade något kvitto. Kanon, men någon upphittad löpare hade dom inte noterat. Så jag fick sött köra dit igen och köpa en till och nu ligger dom strukna på bordet och det var inte barnen som sållade ner dom...nä nä...det var Magnus. Så nu måste en av dom ändå tvättas. Men god middag och mysigt värre var det helt klart!!! För att göra en kort historia väääldigt lång. Ha ha...
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jag slarvade bort kvitto som gällde som försäkring på en mobiltelefon...knapparna lossnade efter 7 mån. Garantin var på 1 år...i sådana lägen ÄLSKAR man sig själv :-)

    SvaraRadera