tisdag 1 januari 2008

Gott nytt år mina kära vänner!

Hej! Är det någon där ute i cyberrymden som är lika seg som jag idag? Jag har däremot lovat mig själv att inte inleda året 2008 med stress. Så därför sitter jag här i godan ro hos våra vänner Linda och Robert och skriver några rader på min blogg. Jag tänkte berätta lite om vad som har hänt sedan sist. Jultomten? Jo, jag förstår att det är många som är supernyfikna på honom ;). Vi fick tipset om den här härliga mannen av en kille på jobbet. Jag blev en aningens nervös då tomten begärde in uppgifter om var och en av julfirarna. Så jag skrev en utförlig beskrivning om Magnus familj och vår egen. På julafton gick vi runt i huset, som på nålar, och funderade om vi verkligen kunde vänta oss besök av denna, för oss, okända person. Jodå, prick på utsatt tid knackade det på dörren och in över tröskel steg en lång ståtlig tomte. Han var otroligt mysig och påläst och frågade bland annat Wilma om det var hon som brukade uppträda osv. Alla var nöjda och glada och Christina (Magnus mamma) funderade en bra stund över den lilla ginflaskan hon fått i julklapp av den store Röde. Det var baserat på informationen jag gett honom om hennes intresse för teaterföreställningar m.m. Det kan väl hända att hon brukar smuggla med sig en liten vinflaska i handväskan. Ha ha. Julafton var verkligen trevligt och vi åt mat som om det var sista måltiden. Mellandagarna gick i avkopplingens tecken och vi rev tapeter i hallen och Magnus plockade ,med visst besvär, ner paneltaket i hallen. Det var lite spännande, för taket var fäst med rejäla "spikar" som lämnade rätt så stora hål i taket. Som tur är, så är ju Magnus numera spackelkung. Nyårsafton åkte vi redan på förmiddagen till Robert och Linda och vi började dagen med skridskoåkning och varmkorv i en grillring nära skolan. Det var härligt väder och barnen hade nog rätt så roligt. Väl inne i huset igen, så fick tjejerna bada i bubbelbadet. Magnus och Robert bastade och sedan förflöt eftermiddagen och kvällen i rekordfart. Vi åt en härlig trerättersmiddag tillsammans med underbara människor och vi spelade spel och avslutade kvällen med skönsång till Singstar på Playstation. Stella och Wilma kom isäng efter tio någon gång och Mika satt i godan ro i olika famnar och från tre-tiden på eftermiddagen så höll hon sig vaken till 03-tiden på morgonen. Enda sovtillfället under denna tiden var en kort slummer på tio minuter i Sagas babysitter. Hur som helst så känns det som om 2008 blir ett fint år, jag som är mammaledig och allt. Kram på Er!

1 kommentar:

  1. God fortsättning på det nya året,
    jag har saknat dig på bloggen....tittar in varje dag för att se hur ni mår.
    Krama dina fina små döttrar från mig, puss på kind kan Magnus få av en "gammal" dam som är mor till en av dina kusiner.
    Kram till dig själv åxå;-)

    SvaraRadera