fredag 15 februari 2008

Våga inte bli sjuk, för då jävlar!!!

"Julia, 13, dog i leukemi efter tre års kämpande. Dagen efter begravningen tvingades mamman att jobba"

Så inleds en artikel på Expressens hemsida och jag chockeras än en gång över FK hantering av sina medmänniskor. Ok att Försäkringskassan har fått i uppdrag att förbättra statistiken på uppdrag av vår veliga regering, men om jag arbetade för ett företag som villigt styrs av sådana villkor skulle jag byta arbete. Var finns empatin och medmänsligheten? Jag skulle tveklöst ta ett jobb som städare på vilken industi som helst. Jag tycker detta är så skandalöst att jag får ont i magen, i bröstet och tårar i ögonen. Det finns faktiskt INGEN ursäkt. Kram på er medmänniskor som av någon anledning måste vara hemma pga sjukdom, sorg, oro eller annat...jag tänker på er och hoppas att vi tillsammans kan skrika ut vårt jävla missnöje! Och till er som kan arbeta och er som inte är sjuka men som vill leva på oss andra...fy på er! Skaffa er ett samvete så att mamman till den döda flickan får vara hemma och sörja i fred, eller dagisfröken som har bröstcancer får vara hemma och bli frisk. Fan så jävla less jag blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar