söndag 30 mars 2008

Blöjor

Hej!

Vilket slaskväder. Magnus är ute med tjejerna och dom gör kanaler för att leda bort vattnet från gården. Nu får det geggas och slafsas och dom älskar det. Jag å andra sidan, trivs bättre här, där jag kan ha det lungt och skönt och knappa på knapparna...gäsp. Tänkte bara berätta om min duktiga tjej Stella. Hon har varit blöjfri på dagarna under nästan ett år, så det är rent utav skandal att vi inte har hjälpt henne att bli blöjfri nattetid också. Men så för tre dagar sedan så tog blöjorna slut och jag kände att nej, nu får det vara nog. Vi försöker. Sagt och gjort. Vi bäddade sängarna med kissunderlägg och förklarade för henne att nu är blöjorna slut och du måste kissa på toa på natten om det behövs. Första natten vaknade hon vid tolv och vi gick på toa. Andra natten var hon inte på toa alls och i natt gick hon på toa vid halv tre. Inget kiss i sängen och väldigt lite tjörm. Det är ju faktiskt inte kul att gå upp på natten! Så hon är ju ultraduktig. Själv har jag varit på loppis idag och köpt lite kläder till barnen. Jag förundras jämt över hur galna en del människor är på sådana ställen. Det var en karl som mitt i folkvimlet drog på sig en jacka som han spekulerade på. I sin iver höll han på att armbåga en kvinna i huvudet och hon blev kraftigt irriterad. Till saken hör att det nuddade inte ens och mannen märkte inget, men kvinnan gick som på el förbi och blängde så jag trodde ögonen skulle pluppa ut. Ja ja, sedan så finns det ju ungefär 100 ton skrot på ett sånt där ställe också, men jag kan inte hjälpa det...jag tycker det är superkul.

Vi har satt upp tavlor på barnen i vardagsrummet och det blev riktigt bra. Jag tog korten för några månader sedan och blev riktigt nöjd. Så om du som söker en "lärling" i Skellefteå läser detta, kontakta mig! Sökord Fotograf Skellefteå Lärling Fotografering Studio hehe...

Sedan så har jag tecknat ett blyertsporträtt på beställning av en bekant. Det ska bli en födelsedagspresent. Jag kan inte visa det ännu, för vi vill ju inte förstöra överraskningen. Vet ju inte heller om dom gillar det och vill betala något för det ännu. Nervös *ler stort*.

Min kompis Lotta städar ur en lägenhet idag. Fy f-n så tråkigt. När jag pratade med henne tidigare skulle hon börja med badrummet och sedan hade hon även spis och fläkten kvar...blä...så tacka vet jag att sitta här i hemmets för en gång skull lugna vrå och bara andas lungt och sansat.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar