fredag 18 april 2008

Festligt

Idag har varit en bra dag. På morgonen fick vi i och för sig inte mycket gjort. Stella var inte så väldigt medgörlig och jag blev på dåååligt humör. Vid 11.20 körde jag ner till affären och handlade drickyoghurt, banan och onyttigheter. Sedan åkte vi till en finfin lekpark, som i och för sig fläckvis badade i vatten. Där åt vi lättlunch och sammanstrålade med en väninna och hennes två döttrar. Därefter åkte vi hem och när Magnus kom hem från jobbet så tog vi en liten tur med cyklarna. Det är verkligen vår i luften och jag känner mig full av livskraft, även om min nacke är helt ur gängorna. Jag gjorde ett lappkast med Mika häromnatten och kände direkt att det knäckte till i nacken. Men tillbaks till dagens äventyr. Vid 15.30 började vi göra oss i ordning för att åka till jobbet på mini firmafest. Det vankades pizza och öl (för den enda snoppförsedda i vår familj). Kanske får man inte skriva snopp i sin blogg...haha. Först så minglade vi i en timma, sedan kom maten och det var jättegott. Barnen ville helst busa, så dom åt väl sådär. Överlevnadsinstinkten med inriktning på mat var som bortblåst när det kunde tänkas bli en och annan godis. Tjejerna var jätteduktiga och när vi efter middagen spelade brännboll (det är faktiskt sant) inne på produktionen och curling, så fick tjejerna faktiskt vara med. Wilma visade att hon är en superb kastare, trots sina många år mindre på jorden. Vi var hemma efter halv nio och det var två trötta tjejer som satt vid kvällsfikat. Hälsa VD:n (om någon från jobbet läser detta) att jag i alla fall röstar på Hjalmar. Han vet vad jag menar!

Hjalmar - kan härledas till ordet hjälm och till isländskans en hjälmprydd soldat. Namnsdag den 16 jan.

Ruben - är hebreiskt och kan uttydas som den väntande sonen. Namnsdag den 20 feb.

Tredje namnet kommer jag inte ihåg just nu, måste återkomma...men Hjalmar är fint tycker jag.

Vår dammsugare gick sönder igår och det är väggdammets fel, tror vi. Så idag köpte vi en ny, med extra lång räckvidd. Hela 13 meter och det känns i detta nu så otroligt nödvändigt. Alla vet ju att längden inte har någon betydelse, jo säkert?!! Ändå känns det som om 13 meter är att ta i, eller kanske betyder det att jag kan sitta i köket och dammsuga på övervåningen. Eller vad. Jag måste ta mig en funderare över det uttrycket. Räckvidd på 13 meter? Om en dammsugare har en meters slag och två meters kabel, så har jag i princip obegränsad räckvidd med den också, så länge som jag har uttag i hela huset? Eller...ja, lämna gärna åsikter om du törs.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar