onsdag 23 april 2008

ICA MAXI SKELLEFTEÅ

I lördags åkte jag och handlade på Ica Maxi och jag använder mig av självscanning. Vid kassan så blev det avstämning och precis i samma ögonblick så vaknar Mika och är superledsen. När alla varor passerat kassörskan så säger hon att hon "scannat" av två varor mer än vad jag hade gjort. Jaha, svarade jag och förklarade att jag inte kunde komma på vad det skulle vara. Jag sa:
-Du får väl slå ut kvittot och kolla.
När hon gjorde det så upptäckte hon att hon hade tagit betalt för plockgodis och potatis två gånger, så felet var inte mitt. Ok, jag ville bara därifrån eftersom Mika var hysterisk vid det här laget. När jag kommit hem så ringde dom från Maxi efter ungefär en timma. Jag blev meddelad att jag skulle få tillbaks pengar i förbutiken nästa gång jag kom dit. Efter samtalet kollade jag en extra gång på kvittot och jodå, det hade inte dragits en rabatt på blöjor på 50 kronor heller. Jag ringde upp telefonnummret som jag hade registrerat som inkommande på mobilen. Kvinnan som svarade kände till problemet med avstämningen och skulle kolla i kassan om hon hittade min kupong med mitt namn på. Jodå, visst gjorde hon det. Så det skulle jag också ordna när jag hämtade mina pengar som dom var skyldiga mig.

Så igår åkte jag och handlade på egen hand, just för att fixa till detta och få en liten stund på egen hand. Jag gick direkt till förbutiken och tjejen hade nog blivit informerad om att jag skulle komma förbi. Jag fick tillbaks pengar och hon skulle kolla om jag blivit uppflyttad på självscanningslistan. Det är nämligen så att som självscanningskund så kan du avancera från nivå 1 till nivå 5 och om du kommer högst upp så blir det färre avstämningar. När jag hade handlat klart och kom till kassan, så blev det än en gång avstämning. Jag frågade tjejen i kassan om hon kunde kolla vilken nivå jag låg på. Hon svarade ja och gick till förbutiken för att kolla detta. Jag blev faktistk inte det minsta förvånad då jag fick beskedet att jag låg längst ned, för minuten innan så hade även denna tjej scannant in en papperspåse istället för en plastpåse, vilket i sin tur innebar "fel" för mig. Så av 73 tillfällen med självscanning, 9 avstämningar och två felaktiga (som båda gångerna var Maxis eget fel) så hamnade jag längst ner. Hon flyttade upp mig till nivå 5 igen och det var ju bra. Det som stör mig är att jag som kund straffas om jag begår något fel, men Maxi ber om ursäkt och inget annat. Varför blir inte dom "ersättningsskyldiga"? Jag tycker att jag borde ha fått ersättning av något slag! Personalen var hur som helst väldigt artiga osv, men det räcker inte riktigt! Jo, jag vet...tjörmkärring!

Hälsningar besviken kund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar