tisdag 6 maj 2008

Cykelturer och vårkänslor

Vilket härligt väder det har varit under ledigheten. Vi har varit ute en hel del och cyklat, ätit mjukglass och bara fixat ute på gården. Wilma har lös tand igen. Det är hennes tredje lösa tand. Hon har redan tappat dom två i mitten nere och nu är vänster uppe (framifrån sett) lös också. Hon tror verkligen att tandfén existerar, och jag kan inte riktigt bestämma mig om det är bra eller dåligt att fortsätta låtsas?! Jag tycker väl att barn måste vara barn och att lite fantasier aldrig skadat någon. I fredags så fick Magnus och jag ta del av lite magi. Magnus mamma och pappa tog på sig den spännande uppgiften att vara barnvakt till våra tre tjejer. Mika var kraftigt ledsen där vid 21-tiden. Hon förstod nog ingenting, för hon brukar alltid få ligga vid bröstet ett tag som tröst (ammar alltså fortfarande ;) och nu var det plötsligt ett nöje som var indraget. Men det slutade väl, hon somnade i vagnen efter många om och men. Vi då, vi såg på Sound of Music och det var bra. Det är lite både och att veta så mycket om handlingen. Det blev lite trist stundtals och dom var väldigt pricksäkra i både musik och upplägg. Mäktigt var det i alla fall och framför allt lite tid för oss själva (och några tusen andra...haha). Det var så himla härligt att bara tänka på sig själv, även om det är svårt att koppla bort barnen helt. Saknade dom redan efter några timmar och trots att Magnus mamma försäkrade oss om att det skulle lösa sig där hemma, så hade jag lite dåligt samvete för deras skull. Jo, jag vet. Det är ju löjligt, men det är så det är. Sen så har det varit så mycket på sistone, så jag var nog extra hemmakär.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar