måndag 19 maj 2008

Söta barn

Stella är så himla cool. Förra helgen var det mässa här i Skellefteå och vi åkte dit med tjejerna. Efter att ganska raskt ha promenerat igenom lokalerna, så köpte vi dem varsin klubba (modell större) som dom skulle få smaka av när vi kommit hem. Vi åkte även förbi på Folkparken där det såldes kläder och prylar. Vilket fanstasktiskt nytt skrot det finns. Tacka vet jag Myrornas, där kan jag i alla fall göra riktiga fynd. Detta var i det närmaste skrattretande. Nåväl, vi åkte hem och hann knappt komma innanför dörren, så ville tjejerna ha sina klubbor.
-Jaha, sa jag och tittade på Magnus. Vems idé var det att köpa något så kladdbenäget? Ska dom äta klubbor så får vi väl klä av dom och sätta dom i badkaret?
-Japp, det låter bra! tyckte Magnus.
Wilma flinade och sa att vi skojade. I samma ögonblick kommer Stella tillbaka, efter en minuts frånvaro och nu är hon...NAKEN! Gissa om hon vill ha sin klubba...haha.
Vid fikat igår så äter Stella fil och smörgås. Plötsligt säger hon:
-Jag vill ha som du åte upp kalval!!!
För ett så tränat öra som mitt så förstod jag direkt:
-Jag vill också ha kaviar, som du hade!
Ett annat matord som båda tjejerna har problem med är Ketchup. Detta uttalar dom: Kepschup.

Nu till ett annat härligt ögonblick. Wilma är ju den här hemma som brukar "showa" och sjunga jämt och ständigt. Stella brukar mest flamsa runt och när det gäller, så fegar hon ur. Men i fredags så chockade hon oss alla genom att greppa microfonen och krossa allt motstånd i kampen om hårdrockspubliken. Hon rockade fett!!! Jag ringde min syster Maggan och hon fick lyssna via mobiltelefonen. Grymt så härlig hon är, lillpluttan Stella. Hela hennes framträdande var rockigt, minspelet, kroppsspråket och rösten lika aggressiv som en bamselibjörn. Ha ha...så kul!!!

Kram på er...

PS! Kusin i Stockholm...jag tänker på dig och hur gulliga ni är...förlåt att jag tjatar...kan inte rå för det...DS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar