onsdag 3 september 2008

Reaktion över artikel

Jag känner verkligen med dom här kvinnorna och jag hade gärna gjort en anmälan för 12 månader sedan då jag var i precis samma situation. Min läkare dömde ut mina arbetsuppgifter då han bedömde min rygg och nacke. Han gjorde en väldigt utförlig undersökning och skrev väldigt noggrant på sjukintyget som jag skulle skicka till Försäkringskassan. Vid ett tillfälle frågade han mig om jag haft skolios som barn?!! Jag vågade inte sjukskriva mig eftersom "trenden" är att man får avslag. Jag tog föräldradagar, vilket inte var så kul. Saken är, att jag förmodligen hade ont i ryggen pga mitt arbete. För nu har jag samma problem igen och är inte gravid. Så, kämpa på ni gravida svenska kvinnor och stå på er för era rättigheter som kvinna och inte som havande!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar