tisdag 9 september 2008

Stämpelkort på akuten

Hej igen!
Vi har haft det stökigt på sista tiden, med förkylningar och en massa snor! Igår så fick vi även åka på en oplanerad tripp till akuten...igen. Denna gång så ramlade Mika på näsan (hon har börjat gå) och då slog hon av "strängen" under läppen. Hon klöv den på hälften så blodet sprutade! Det var ju inte så kul, så vi åkte in på akuten efter samråd med sjukvårdsrådgivningen. Väl där så var det sjuuuukt mycket folk. Vi satt bara och gapade! Många trevliga barnvakter fanns det dock, alla trevliga människor som satt där och väntade på att bli omhändertagna. När vi fick träffa en sjuksköterska så sa han att man inte gör något åt skador som Mika råkat ut för, så då bad vi honom kolla örat på henne istället. Sagt och gjort! Vi fick träffa en läkare som direkt konstaterade att hon hade öroninflammation och vi fick antibiotika. Följden blev alltså att Magnus fick ränna till apoteket och köpa ut medicin och sedan så fick han åka till tandläkaren och kolla Mikas tänder. Tandläkaren var dock hoppfull att det inte blev någon skada på vare sig mjölktänderna eller dom "nya". Annars då? Jo, jag jobbar och Magnus sliter här hemma. Som tur var så kom mamma på besök igår och tog hand om stortjejerna medan vi var på akuten och idag tog hon hand om Magnus...hehe. Nä, men hon har pysslat och skämt bort Wilma och Stella på bästa mormorssätt. Vi vann 400 kr på bingo också! Nyss, på svenska spels hemsida. Sedan så är jag så trött så jag inte vet vad jag skriver. Mika hade riktigt ont i örat i natt och sov i stort sett ingenting och därmed ingen annan heller. Nu ska vi äta rökt fisk på tunnbröd och sen så ska vi sova!
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Hej moster!
    Du få pussa på mina småkusiner från mig!
    De är tråkigt att höra om alla "sjukdomar" som har kommmit å gott.
    Kolla in min blogg. Nu har jag börjat uppdatera den igen. www.mnajaavander.blogg.se

    SvaraRadera