torsdag 23 oktober 2008

Biblioteket

Hej hopp! Idag så besökte jag biblioteket på egen hand för fösta gången på flera år. Det var riktigt mysigt, men jag blev riktigt irriterad på mig själv när jag av gammal vana styrde stegen mot barnavdelningen. Jag tog mig i kragen och siktade istället in mig på datahyllan där jag lånade en bok om Adobe Flash. Sedan så lånade jag några böcker om inredning, för jag vill hitta en tilltalande stil och färgsättning till hallen. Jag har smått panik, vill så gärna få det färdigt!!! Sedan är det hög tid för er att köpa jultidningar av Wilma ;) Vi skickar in beställningen inom kort! Fattar ni att dom börjar ställa fram julsaker för fullt här i stan. Jag får ångest, av många anledningar. Sedan börjar jag tänka på att vi verkligen borde köpa brandsläckare med skum, brandstege (repstege) och annan säkerhetsutrustning. Men ärligt, det handlar om rätt så mycket pengar!!! Jag tror vi helt enkelt får strunta i ljusen istället. Förresten, hur äckligt är det inte med gubben som mördat Carolina? Jag får kalla kårar och önskar att vi i Sverige hade hårdare straff än vad vi har idag. Sedan läste jag om Joseph Fritzl som våldtagit och hållit sin dotter till fånga i 24 år. Han har tydligen fått sitt straff nu. Gissa vad, det är ju helt befängt. Han fick endast 15 år. Jag hoppas att han dör i fängelset, eller att någon hjälper honom på traven!!! Fy så äckligt och idiotiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar