söndag 26 oktober 2008

Helgens äventyr

I fredags så åt vi middag och efteråt så säger Magnus:
-Ska vi gå ut och gå med ficklampor?
Sagt och gjort. Vi klädde på oss ordentligt och greppade var sin ficklampa. Vi gick först till en av våra grannar som har två pojkar i våra barns åldrar. Vi lyste med ficklampor in i deras hus och hoppades att dom skulle komma ut. Men icket. Det var faktiskt ingen reaktion alls. Vi försökte till och med att ta oss runt till deras baksida, men där växte en häck som var förenad med livsfara, då grenarna var stenhårda och det var bäcksvart ute. När detta spionförsök misslyckades så totalt, fick vi komma på något annat. Därför så begav vi oss några kvarter bort och ett hus där vi har vänner. Jag och tjejerna gick in på baksidan i kolsvart mörker. Till min förtjusning så ser jag att pappan i familjen ligger i soffan och busar med deras dotter. Vi smyger fram till fönstret och lyser in med alla ficklampor samtidigt. Då hör vi plötsligt hur deras terassdörr slits upp och ut kommer pappan i flygande fläng och han är rätt så irriterad. För att lugna honom så pratar jag högt till tjejerna att vi måste springa och gömma oss och så sätter vi av i vild galopp. Stella ropar medan vi flyr:
-Varför springer vi???
Härligt med rikiga spioner i familjen. Hur som helst så kom familjen ut på bron efter en kort stund och dom skrattade gott. Då berättade även pappan i familjen att det förekommit en hel del kvälls/nattbus av ungdommar på deras tomt den sista tiden. Inte så konstigt då att han reagerade som han gjorde. Dom bjöd in oss på lite vin och tjejerna fick sig ett rejält träningspass. Nere i källaren så har den här familjen ett perfekt aktivitetsrum, med lekmatta, repstege, gymnastikringar osv. Det var jättetrevligt och totalt spontant!!!
Lördag morgon så åkte vi till Piteå hela familjen och gick i den otroligt fina shoppinggatan och då hade vi turen att snubbla in på en butik som hade total utförsäljning. Vi köpte barnkläder för 239 kr och värdet var 955. Det var helt ok! Vi åt lunch på Subway och alla åt som galningar. Wilma var nog värst och efter lunchen så suckade hon och sa att om hon skulle äta en tugga till så skulle magen spricka. Efter shoppingsvängen åkte vi till Nolia och barnmässan som hölls där under helgen. Den var inte överväldigande, men jag tror att barnen var nöjda. Vi gick på skattjakt och sedan fick dom hoppa i olika hoppborgar så dom var alldeles svettiga. När klockan var runt 14.00 då begav vi oss hemåt igen och när vi körde in på gården så anlände precis min storebror. Vi skulle ta hand om deras två barn. När vi skalat potatis så hämtade Magnus sin syster två barn också. Så till middag och kvällsfika hade vi...håll i er nu...sju barn!!!
Dom två sistnämnda har sovit över igen, eftersom deras mamma och pappa fortfarande befinner sig i Umeå i väntan på sitt tredje barns ankomst. Natten var ganska orolig, men det gick ändå hyffsat. Nu är dom ute och leker och när jag tittade ut för en stund sedan så stod dom och åt bär från vinbärsbusken. Ahh, sluta! Jag gick in och hämtade mandariner och när jag tittade ut igen (dvs 6 sekunder senare). Jodå, där stod dom igen och glufsade. Hur kort minne får man ha egentligen. Nu blev det ialla fall mera intressant med mandarin. Sedan har dom blåst såpbubblor i flygande fläng. Kram på er!

1 kommentar:

  1. haha.. så roligt att läsa :)

    Jag har nu utmanat dig i min blogg !!!

    SvaraRadera