måndag 13 oktober 2008

Många barn

Ikväll har vi fem barn under vårt beskydd. Fyra delar säng i barnen sovrum och Mika ligger i vanlig ordning i spjälsängen. Att vi fått två barn till beror på att föräldrarna tagit en tur till Umeå och vi hoppas det blir en positiv upplevelse. Vi tänker på dom hela tiden. Jag berättar mera sedan!

I övrigt så söker jag lite jobb och försöker hålla mig ajour på arbetsmarknaden. Sedan så kanske vi ska få vara hundvakt till en nakenhund som är jättelurivg. Hunden heter Sven och är lite drygt två månader (tror jag). Svens matte ska åka utomlands i en månad och det skulle vara så mysigt att få rå om en liten plutt i några veckor. Så om den inte säljs innan dom åker i mitten på november så får han kanske komma och bo hos oss en liten tid. I ett första steg så kommer tjejen som är ägare att besöka oss och godkänna oss som fosterfamilj, och det känns så himla kul! Så håll tummarna! Ja, självklart så hoppas vi ju att dom hittar en beständig familj åt den lilla sötnosen, men lite hoppas jag ju ändå! I övrigt då? Jo, mamma är äntligen här och hälsar på igen. Hon har varit så himla dålig i ryggen och därför varit hemmavid en hel del. Hon ser pigg ut och det känns skönt! I lördags så åkte Magnus på hockey och då fick jag besök av min bästa kompis och hennes dotter. Gissa om vi kacklade. Hela tiden och jag tror att barnen inte orkade sitta hos oss bara för att vi var så inne i våra samtal som varierade mellan himmel och jord. Svamp i underlivet var ett populärt ämne...haha. Det är en kompis till oss som råkat ut för detta...jo, det är sant. Det är inte någon av oss två!!! Skämt och sido. Nu ska jag fika och därmed basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar