torsdag 30 oktober 2008

Utmaningen

Helena har skickat en utmaning till mig från sin hemsida. Här är reglerna:

Regler:
* Sätt in dessa regler på din blogg och länka gärna den som utmanat dig.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade!

1. Jag måste väl erkänna att jag alltid velat bli rockartist, synd bara att jag i det närmaste bara kan barnvisor. Kan väl hända också att jag inte har världens bästa röst. Så istället för rockstjärna så kanske jag blir Solstråle och sjunger med i "Dagens Visa".

2. Jag är ganska barnslig och till påsk/halloween så händer det att jag blir Vresiga Vera. Min näsa blir lång och jag får riktigt gäll och otäck röst. Iförd denna roll brukar jag sedan besöka skolan, mitt arbete och jag har till och med varit och dansat på Folkparken och shoppat på stan. Reaktionerna har varit väldigt varierande.

3. Mitt smeknamn Prussan har inget med Prussiluskan i Pippi att göra. Nej, det är mycket mera pikant än det!!!

4. Vår släkt är som gjorda för att föda barn! Jag födde mitt första barn i säte (rumpan först), dvs inget kejsarsnitt! Min mamma föddes in i en familj med totalt 16 barn. Nu har hon 14 barnbarn och så sent som igår kväll blev hon mormorsmor till sitt sjätte barnbarnsbarn. Min äldsta systerdotter var det som blev mamma igår. Hon fick sitt tredje barn innan hennes äldsta barn fyllt två och ett halft (fyller tre i maj 2009).

5. Jag var en mästare på lassokastning när jag var yngre.

6. Jag kunde åka vattenskidor på första försöket, men jag är rädd för slalom.

7. Secondhandaffärer tilltalar mig!

Jag utmanar:

ULLAMONA
BELINDA
HILDA
LINDA HARR
LINDA ÖRNBERG
LINDA LEHTO
EVA SKINNER

Hoppas att alla vågar anta utmaningen!
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Haha.. det här är ju faktiskt SJUKT roligt :D !! Tänk vad lite man vet :)

    Hoppas man får se lite av din lassotalang någon firmafest eller något (Eller brukar du skicka ut Mange och sen kasta fast honom ;)

    HERREJISSES!!! vilken dunderfamilj ni verkar vara.. blir helt matt :D

    Låter farligt det här med vresiga vera, funderar om det kanske är bäst att skippa jobbet imorrn ifall att hon dyker upp :D

    Du är för tokrolig. Gillar dig skarpt!

    Vi ses snart! Kul att du antog utmaningen :D

    SvaraRadera
  2. Hej Mariana!

    Jag antar din utmaning, eftersom jag har varit på resande fot över en vecka så väntar jag tills jag kommit in i vardagslunken
    Kram

    SvaraRadera
  3. Din utmaning finns nu på min blogg
    Kramizar till Dig och dina flickor...Ja M får en också.

    SvaraRadera