måndag 24 november 2008

Inför julen

Vi håller på att så smått, med myrsteg, att julstöka. Det innebär att jag hittills har satt upp nya, eller nåväl, sju år gamla julgardiner i köket. Även sovrummet, barnens lekrum och deras sovrum har fått nya gardiner. När jag så befann mig i barnens sovrum så insåg jag att det är katastofalt brist på förvaring i det rummet. Som det är nu, så samlas allt på Wilmas skrivbord och det är en enda röra. Vi bestämde att vi måste göra något åt saken och kollade snabbt Jysks reklamblad och hittade en hylla där. Den kändes dock lite dyr, för att (ni får ursäkta) komma från Jysk, så jag kollade blocket.se istället. Jodå, jag hittade en hylla nästan på en gång som Magnus åkte och tittade på. Väl på plats så bjöd Magnus 500 kronor och det begärda priset var 700 kronor. Mannen sa att för 600 kr så skulle vi få ta den. Till saken hör att den var lite skamfilad och skulle måsta målas om och bytas hjul på den rullåda som följde med. Så när Magnus ringde mig och förklarade läget, så avböjde vi efter en kort överläggning. Magnus säger till mannen att vi tackar nej och då svarar han:
-Ja, då får vi väl he iväg den då!
Jaha, ja. Då kunde väl gubben ha gett oss den gratis mot att vi forslade bort den åt honom, eller i alla fall gått med på budet som vi gav.
Folk är bra konstiga ibland, eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar