tisdag 20 januari 2009

Arbetsförmedlingen

Idag hade jag uppföljningsmöte på AF. Det innebar att en handläggare tillsammans med mig, skulle arbeta fram en handlingsplan. Jag berättade vad jag gjort tidigare, vad jag vill göra i framtiden och vad jag gjort hittills under min tid som arbetslös. Jag har sökt en del jobb (vilket hon noterade) och genom TRR har jag gjort en djupdykning bland mina erfarenheter och egenskaper. Jag har under alla år, provat på en hel del yrken och har väl tyckt att det mesta är roligt. Men inget har hittills känts som mitt kall i livet. Jag kanske är en person med alldeles för höga krav på mixen av arbetskamrater, givande arbetsuppgifter och lön? Hur som helst så känner jag en del personer som är helt på det klara med att dom har helt rätt arbete och som kan tänka sig att arbeta med det fram till pensionen. Lyll-ostar, det är det enda jag kan säga!!! Om ni känner till ett yrke där man får busa, hitta på saker, skriva, jobba med dator och har grymt bra lön, så kan ni väl slå mig en pling. Det är väl ungefär det jag kommit fram till under min djuplodande undersökning. Så det går framåt med stormsteg. Sedan så säger kvinnan på AF att det kan vara så att jag måste söka arbete över hela landet. Icket! Jag kommer i sådana fall att skriva ett skitbrev och får jag det ändå, eftersom jag också skickar med ett grymt snyggt kort på mig själv. Ja, då tackar jag helt enkelt nej och sedan kommer jag att jobba svart/rött eller grönt om ni vill, som glädjeflicka! Jo, det är säkert! Jag ska sprida så mycket glädje omkring mig, att folk ska ge mig så mycket pengar att jag inte behöver jobba! Annars så kan jag ju alltid bli brottslig och råna en bank eller två. Nä, jag brukar ha så otur med öppentiderna på banken. Det får bli något annat. Panta tomflaskor i sinne? Tar för lång tid! Men det här då? Jag blir proffs på att samla in sprättade kuvert från företag i kommunen och ångar lös alla ostämplade frimärken och säljer dom på svarta marknaden! Nä, kanske inte heller den bästa lösningen. Men nu har jag det! Jag kan gå på stan och plocka upp alla tänkbara spelkvitton och hoppas att dom inte är registrerade på något spelkort. Om jag har en grym tur, så drar jag hem storvinsten?!!! Jihaaa, det ska jag göra. Så om ni träffar mig på stan och jag inte lägger märke till något annat än dessa förbaskade kullerstenar, så vet ni att jag är i arbete. Så stör mig inte...eller så stör ni och ger mig en hundring så jag kan spela bort det på V75 eller Lotto. Förresten så är jag med som delägare till en av RIX Allsvenskans hästar. Det innebär att jag igår fick motta ett välkomstpaket med gratisbiljetter till travtävlingar. Det var kul! Där borde det ju förresten finnas massor av spelkvitton som jag kan lägga handskarna på?! Ja, vänta ett tag...måste ta en kort paus...

1 kommentar:

  1. Jag har en idé!
    öppna upp ett lekhus för barn/ungodmar i Skellefteå (men helst i Norsjö !! haha).
    Jag menar, vattenland, lekland, pysselland, klätterland, kalas-land, med olika teman varje vecka; skattjakt och sånt! Jag tror det är helt i tiden! (jg kommer och dumpar av mina busungar!!) då får du leka Mariana! ;-)
    Och planera framför datorn....
    Och hitta på kostymer....
    Och hitta på roliga lekar mm...
    Kör på det!
    Kram Belinda

    SvaraRadera