fredag 23 januari 2009

Bingo och förkylning

Hej!
Vi är hemma hela familjen i förkylning. När jag frågade Wilma om inte dom kunde städa lekrummet, så svarade hon:
-Måste vi det när vi är sjuka?
-Ni orkar då ostöka i alla fall! svarade jag.
Då blängde hon bara på mig! Ja, jag är då inte bättre. Jag går och småplockar i bland disken och så måste jag vila en stund. Men det är hopp om liv och på måndag börjar på ett nytt kapitel i boken om mig själv. Då ska jag delta i en nyföretagarutbildning och det känns spännande och roligt. Vi ska prova en affärsidé och förhoppningen är att utbildningen ska hjälpa oss att besluta om vi ska satsa eller lägga ner. Hur det än blir, så förväntar jag mig att jag lärt mig en massa matnyttigt! För en liten stund sedan så spelade jag bingo på svenskaspel.se. Det gick ju inte så värst bra, men det spelar inte så stor roll egentligen. Det var något annat för en liten stund. Gissa förresten om jag blev glatt överraskad för en liten stund sedan. En supergullig tjejkompis skickade in sin dotter (som går i Wilmas klass) med en påse överraskningar. Det var bullar, tidningar, en jättefin bok till barnen och dricka. Dom vet att vi varit hemma hela veckan och ville nog muntra upp oss lite och det gjorde susen. Tack så hemskt mycket, ni är super! Men det vet ni ju redan ;)

Sedan så pratade jag med en "gammal" kär vän på förmiddagen, och hennes situation just nu är inte rolig. Efter att ha slitit med blod, svett och tårar i flera år, så har nu kropp och själ sagt stopp. Hon är hemma och försöker hitta kraft. När hon tänker på framtiden verkar det som om det mestadels orsakar skada när tankarna kretsar kring den nuvarande arbetssituationen och det ansvar hon bär på. Dvs hon vill egentligen inte tillbaka. Mitt råd till henne är och förblir:
Vänd om och prova något annat.
Jag tror att hon har givit för mycket av sig själv och nu finns det inte mer att ta av. Kom hem igen! Hem till Norrland!

Nu ska jag gå och försöka bädda sängen eller något annat...kram på er och tack än gång våra rara vänner med "godispåsen".

1 kommentar:

  1. men sötaste goa du! jag kommer hem!!! ställde mig i bostadskö hos 4 olika förmedlare idag. och kollar upp det där med träningen. det känns faktiskt som det är på gång på riktigt den här gången. vad kan vara bättre än norrland och skellefteå? jobb eller inte är ganska oviktigt, det kommer så småningom ändå.
    och jo, du har rätt. det är ett ständigt givande och inte så mycket att få tillbaka.

    jag saknar dig!
    kram!

    SvaraRadera