måndag 19 januari 2009

Måndag och snön ligger vit på taken


Hej! Vad har hänt sedan sist? Jo, Wilma har genomfört en slalomskola i Klutmark under lördag och söndag. Det var väldigt seriöst och hon lärde sig väldigt mycket. Som avslutning på helgen så passade Magnus på att åka med henne i stora backen och det gick bra även det. Vi är så stolta. Ok, Magnus och Wilma var dom enda i hela backen som hade "gamla" skidor. Alla andra hade Carvingskidor och dom påstår att dom är enklare att åka med. Jag har ingen aning, men om alla säger det så! Sedan så frågade jag Stella idag:
-Har du övat att säga R?
-Nä, svarade hon.
-Nähäpp, men kan du säga R då?
-Rrrrr...säger hon då!
Så vipps så kunde hon det! Ok, det fungerar inte alltid, men hon är på god väg. Mika hade återkoll på sina öron strax före helgen och det såg fortfarande inte perfekt ut, även om det var mycket bättre. Läkaren började prata om rör och om vi tyckte att hon hörde dåligt och jag blev lite orolig. På lördagen så fick hon feber och hade det sedan under helgen och hon är rinnig i näsan. Därför är jag än en gång orolig över hennes öron. Håll tummarna att det inte blir något problem denna gång. Jag då? Ja, jag är lika arbetslös som jag var förra veckan och jag har lika tråkigt. Min hemlighet är fortfarande hemlig. Jag ska träffa en person på onsdag och undersöka detta vidare. Mer får ni inte veta just nu. Annars då? Jag är bjuden på två tjejfester och det är roligt. Tyvärr så är båda i januari och det känns som om tiden inte riktigt räcker till. Hur som helst kommer det ju mer fester, eller hur? Min söta goa moster fick en stroke för ett litet tag sedan och jag hoppas att hon återhämtar sig perfekt. Det är en riktig krutgumma med ett stort varmt hjärta! Hur som helst så går mina tankar till henne och hennes familj idag!!! Jag har vunnit en skidhjälm, men sedan vet jag inte något mer om det. Jag fick ett mail och har varit inne på deras hemsida, men där framgår inget om hur den ser ut osv. Hoppas den kommer snart. Det vore en fin present till Wilma som var så duktig i skidskolan. Sedan så kan Stella skriva Stella nu också. För några veckor sedan så toktränade vi att skriva S och det bara gick inte. Jag försökte vara pedagogisk och lugn och när vi provat ungefär 70 gånger så la vi det på hyllan under några dagar. Sedan så provade vi igen och då kom hon ihåg alla andra bokstäverna i sitt namn också! Duktiga tjejer jag har! Mika kan säga några ord också:
-Mamma. Det säger hon ungefär 300 gånger per dag...om inte mer!
-Pappa
-Dä (där)
-Waow! Då är hon mäktigt imponerad!
-Aj!
-Oj! (avslutas med ett shhh-ljud)
-Låna!
-Ditt (titta)
-Datt! (tack)
Har säkert glömt något.
Sedan använder hon ljud som jag ibland kan tyda som banan, vatten osv. Hon är ganska duktig på att förmedla vad hon vill.
Nu har alla fyra större "hörntänder" börjat växa fram ordentligt också. Hon har haft det lite besvärligt och ont, men hon kämpar på. I torsdags så var min svägerska här och jag fotade deras nytillskott. Det var inte så lätt för han är lite för liten än för att lyfta upp huvudet. Trots detta så blev några av korten ganska bra och jag hoppas hon blev nöjd. Ett av exemplen är kortet ovan. Problemet för mig är att mitt objektiv är ett allround objektiv och när jag således fotar närbilder så blir det inte alltid som jag vill. Sedan så är jag alldeles för okunnig för att kunna ta tillfället i akt och göra kanonbilder. Typiskt!

1 kommentar:

  1. Ajaj, stackar wilma med öronen, jag hade ju rör som liten, Hälsa alla så gott =)

    Ps! skaffat blogg nu också, Alicepallerstinta.bloggagratis.se

    SvaraRadera