tisdag 10 februari 2009

Inspererande

Hej hopp! Som ni kanske minns så deltar jag i en nyföretagarutbildning och det är så roligt och samtidigt så beklämmande. Jag måste erkänna att jag kanske måste förlika mig med tanken att jag inte kommer att kunna leva på just denna affärsidé. Jag är väl inte direkt förvånad, men än är inte loppet kört. Det kan helt enkelt vara så att jag måste vinkla om inriktningen och satsa mera på något annat segment. Däremot så är jag sååå trött nu för tiden. Jag låt i tre olika sängar i natt. På fullaste allvar. Jag började min oroliga nattsömn i min egen säng (konsigt va?). Då kom Stella efter nån timma. Jag förflyttade mig till Wilmas säng för att kunna söva om Mika som sov oroligt. Till min stora frustration kom Stella också efter ungefär en timma och då låg Wilma, Stella och jag i en 90 cm bred säng. Efter ett tag fick jag klaustrofobi. Jag tassade över till Stellas lediga säng och när Mika vaknade av Magnus söta balettsteg vid sextiden, så lyfte jag över henne till min säng och strax därefter kom Stella igen. Jo, jag vet att detta är helt ohållbart, men jag orkar inte ta striden just nu. För mycket kräm trycks ur "tandkrämstuben" i och med utbildning, stress för att hinna lämna och hämta på dagis. Kvällsaktiviteter och andra järn i elden som är riktigt riktigt spännande. Säger inte mera om det nu...hehe. Jag satt med Wilma när hon gjorde läxan i kväll. Då ville även Stella göra sin läxa. Den är handgjord av mig och upplägget är precis det samma som när Wilma lärde sig läsa, endast fem år gammal. Stella är tre år och det är inte lätt att hålla sig på en padagogisk nivå och dessutom hålla sig lugn och sansad. Hon vill ju så gärna och det är ändå på en lekfull nivå. Vill ni ha tips på hur upplägget kan se ut, så hör av er! Jag har ju som sagt ett levande exempel i Wilma att det fungerar och att dom tycker att det är jätteroligt. Kram på er...nu ska jag småäta lite och sedan ska jag lyxa med att läsa bok en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar