måndag 6 april 2009

Kort info


Om jag inte skriver nu, så känns det som om jag aldrig kommer igång igen, så ni får ta det för vad det är...dvs osammanhängade och rörigt.

Idag så gick jag på dagis och skola ikädd Vresiga Vera igen. Jag började med att besöka dagis och när jag närmade mig, så såg jag att alla barnen var ute på framsidan och åkte madrass m.m. Jag började tassa omkring i närheten och gömde mig bakom några tallar och en lyktstolpe. Till en början så tror jag inte att fröknarna förstod att det var jag, trots att jag ringde precis innan. Så dom måste verkligen ha funderat var det var för skum figur som smög omkring på dagis domäner. När väl barnen hade förstått att jag hade siktet inställt på dom, så började dom stirra och viska mellan varandra. När jag var så nära att dom kunde studera min näsa och höra min röst, så gjorde jag ett försök att åka madrass. Ganska smart faktiskt, med tanke på att jag hade kjol och eftersom jag låg på mage så var näsan farligt nära marken. Men det gick bra och barnen svor på att näsan satt kvar. Sedan så delade jag ut lite sudd och dinosaurier, och jag tror att dom tyckte det var kul att jag besökte dom. Stella frågade mig flera gånger varför jag hade en sådan lång näsa och Mika blev konfunderad och lite halvrädd. Men på det hela så var nog alla nöjda. Sedan gick jag till Klass 1 A som vid det här laget är rutinerade i sammanhanget. Dom har ju träffat mig flera gånger förut, så det var nog uppskattat. Även dessa barn fick en liten gåva. Fröken fick agera fotograf och hon var nog inte helt van min kamera ;) men det blev ändå fina bilder.

1 kommentar:

  1. Alltid lika cool som vresiga Vera! Min Wilma var lite sur över att din Wilma avslöjat för alla att det var du som var Vera. Som om dom inte visste det:)
    Ha en bra Påsk!!
    Kram Sarah

    SvaraRadera