tisdag 21 april 2009

Tack Christina och Rikard


Hej!
Jag måste berätta lite mer om påsken, för vi hade så mysigt och det är alltid lika härligt att vara hos Christina och Rikard (Magnus mamma och pappa). Sammanlagt var vi sju vuxna och sex barn som delade på Kronås. Så kallas huset som Rikard och Christina bor i och trots att det blir massor av ytterkläder, leksaker och övriga ägodelar, så försöker vi alla hjälpas åt att övervinna kaoset. Ida sa en dag att det är väl ingen konst att laga god och rolig mat när man är så många, och det är helt rätt. För när flera hjälps åt i köket, så finns det ändå vuxna som kan roa barnen och duka osv. Som jag tror att jag skrev tidigare, så åkte vi en hel del skoter och stekte mat ute. Vi deltog också i en "intern" släkt-pimpeltävling, som anordnas av Magnus faster och kusiner. Det är andra året i rad som jag är med och som jag förstår det så är det andra gången överhuvud taget som den anordnas. Fina priser i potten och alla var glada och man kunde riktigt vädra vinnarlusten över Rävanabben! Vi spelade spel också och ett spel som vi provade var Retro och då hettade det till vid spelbordet. Det står inledningsvis i spelreglerna att spelet kan leda till diskussioner och det gjorde det. Vi är många tävlingsinriktade personer ;) Kul var det i alla fall. Emmy reste upp från Stockholm med buss och hon förgyllde verkligen tillvaron. Hon är så himla gullig. Ok, lite less blev vi ju på hennes NK-påsar som man ständigt snubblade över. He he, förlåt Emmy, jag bara skojar såklart. Ett litet internt skämt. Tyvärr så blev det ingen riktig skare det här året, så vi kunde inte återuppta det roliga pysslet från i fjol med staket kring Kronås gränser. Kolla bilden om ni inte minns, eller är nya läsare! Ja, vi besökte även Gargnäs Snickeri också och det är första gången som jag är där. Verkligen trevligt studiebesök. Ser ut som en bra arbetsplats, och kanske helst för mig som fortfarande är arbetslös. Det får faktist vända nu, jag vill börja tjäna pengar igen och få nya trevliga arbetskamrater! Nu ska jag fika, så kram på er! Förresten, så hämtade Magnus vår husvagn idag, så nu står pärlan på gården igen. Härligt. Nu vill vi bara att Byske Camping ska höra av sig och bekräfta våran önskade säsongsplats. Dom måste ha mycket att göra, för det var rätt så länge sedan vi hörde av oss till dom och önskade vilken plats vi vill ha!!! Kram på er!

1 kommentar: