måndag 11 maj 2009

Lite nyheter

Jag blir galen. Hur svårt kan det vara att skriva några rader varje dag, som minne och i ordningssyfte. Hur som helst. Wilma har under en tid varit kär i en kille i klassen. Hon har pratat om honom en hel del, men inte vågat fråga chans. Så förra onsdagen så sa jag till henne:
-Wilma, du måste bestämma dig! Antingen frågar du eller så kanske någon annan hinner före.
-Men det är ingen annan som är kär i Humberto, svarade Wilma.
-Det kan man aldrig veta, svarade jag. Och dessutom så kan någon fråga honom för att dom vet att du är kär i honom.
-Då ska jag fråga honom i morgon, konstaterade Wilma.
Sagt och gjort. Wilma tog mod til sig och i följe med Rasmus och Melwin så frågade hon chans på Humberto. Han svarade först nej, men när Rasmus tyckte att han skulle säga kanske, så sa han kanske.
-När får jag svar då, undrade Wilma.
-Imorgon, svarade Humberto.
På fredagen svarade Humberto:
-Jag svarar det Rasmus säger att jag ska svara.
-Du ska svara ja! sa Rasmus.
-Ja, svarade Humberto.
Så nu är alltså Wilma och Humberto tillsammans.

I fredags så hade vi en övernattningsgäst också. Det var Wilmas klasskompis Wilma som sov över. Har ni varit med om att ni har barn, eller kompisar som heter likadant. Det är faktiskt riktigt besvärligt och allra helst i vårt fall med dessa två tjejer. Dom kallas nämligen Wilmi av sina mammor också. Så vi körde med alla möjliga varianter. Wilma är väldigt lättsam också, så det var inte minsta besvär. Bara roligt. Sedan så var Wilma på kalas igår och tjejen som fyllde år bor tillsammans med sin familj i en fyra här på MoröBacke. När jag kom dit för att hämta, så pågick en dragkamp (jo, med rep och allt) i köket och vidare in i hallen. Kalaset sträckte sig mellan kl. 12-15.30. Jag förundras över att föräldrarna orkar med så många barn under så många timmar. Dom vistades enbart inomhus också. Ja, vissa har kapacitet.

Mika har fått glasögon, sedan jag upptäckte att även hon har en skelning. Det har även Stella och Magnus. Mika är riktigt duktig med glasögonen, trots att hon bara är 18 månader. Tyvärr så lade hon ifrån sig dom när hon skulle ta på sig en tröja och jag kom klampande. Glasögonen blev platta. Jo, dom blev faktiskt helt platta, så det blev till att laga dom. När hon sedan haft dom i kanske tre dagar, så gick ena padden som sitter på näsan sönder, så det måste också lagas. Suck!

Stella ska snart göra sin fyraårs kontroll, så vi försöker hitta tid till att lära henne att skriva standardord som Mamma, Pappa osv. Hon är måttligt intresserad. Då var hon gladare igår när hennes "idol" Lina hälsade på för första gången. Lina går på Stellas dagis och är ett år äldre, men efter en lite trevande början så gick det desto lättare. Dessutom upptäckte vi att dom bor riktigt nära oss också, så det är ju kanon!

Vi ska ha släktträff i sommar också. Det är planerat till den 18 juli. Så alla som känner att dom på något sätt hör samman med Gardaludde släktet, hör av Er!!! Annars hör vi av oss inom kort.

Ja, nu ska jag ladda över lite bilder från kameran...på återskrivande...

1 kommentar:

  1. Gullit att mika också har glasögon :)
    Släktträff :O? har jag int hört nåt om

    SvaraRadera