fredag 22 maj 2009

Besök på travbanan och fick en kram!

Min supergulliga kompis Lotta ringde mig igår och berättade att hon skulle åka på Skellefteå Travet idag vid 18-tiden. Det kändes perfekt, för jag är nämligen delägare av en häst i Rix Allsvenskan och har därmed fribiljetter till entrén. Dessutom, så visste jag att Gert Fylking och Robert Aschberg skulle besöka travbanan precis ikväll, så vi hängde på. På cancerfonden.se/ystadhaparanda så kan ni läsa om Gert och Roberts insats att samla in pengar till förmån för cancerforskningen. Dom promenerar genom Sverige och hittills så har dom samlat in över 3.5 miljoner om jag inte hörde helt fel. Det är faktiskt helt makalöst och jag är otroligt imponerad! Skulle mer än gärna promenera med dessa två herrar genom vårt avlånga land.

Under kvällen så tävlade Gert och Robert i ponnytrav och Gert verkade lite omskakad efter sin insats. Hästen han körde verkade inte nöjd med sin kusks insats och gjorde små eleganta skutt och som följd av det så skuttade även Gert en aning där bakom.

Lite bilder vill ni kanske avnjuta!



En gåva på 20 000 kronor från AB Trav och Galopp. Sedan så skänkte Skellefteå Travet hälften av intäkterna på inträdet under kvällen! Synd att det inte var så mycket folk!













Gert flyger fram efter sin ädla springare!













Kunde inte låta bli att vara linslus när tillfället uppenbarar sig. Lotta bakom kameran.



När jag sedan frågade Stella om hon kände igen mannen med skägg som var så gentlemannamässig och lät oss fotografera honom, då svarar hon:

-Vem då?

Aha, jag förstod genast att hon inte ens var medveten om att vi skulle stå stilla och föreviga en bit historia! Ha ha...hon är sig lik alla dagar min lilla Stella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar