måndag 11 maj 2009

Lyx att vara arbetslös

Visst, det är jättetungt att vara arbetslös, framför allt mentalt. Men det finns fördelar också. Förutom startaeget utbildningen som jag avslutade för en tid sedan, så anordnas en hel del föreläsningar och kortare utbildningar via TRR (Trygghetsrådet). Detta har jag tillgång till via mitt fackförbund. Jag hade förmånen att delta i en föreläsning med Philip Cohen, som är otroligt känd världen över. Han är pappan till Gula sidorna, men även till NIX Telefoni. Han har genom åren arbetat med utvecklingen av telemarketing och arbetat som säljare osv. Philip har ett ovärderligt kontaktnät och utstrålar energi och är väldigt karismatisk. Jag är väldigt glad att jag fick lyssna på honom innan han slutgiltigt kommer att dra sig tillbaka från rampljuset i sådana här sammanhang. Han är mycket engagerad i både kammarkören och Rädda Barnen och mycket annat. Sedan så fick vi också skratta och trivas under en föreläsning med Åsa Persson från Piteå. Mysig kvinna med träffsäkra skämt. Vi får fika och lunch och förmånen att träffa härliga och erfarna människor.

Nu lite bilder hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar